گزارش روزانه بورس؛ صعود قوی ۳۳ هزار واحدی بورس

زیپو کالا: شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳۳ هزار واحدی امروز توانست به جایگاه ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار واحد برسد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، شاخص کل بورس در معاملات امروز با رشد ۳۳ هزار و ۴۸۹ واحدی مواجه گردید، ارزش معاملات خرد عدد ۸، ۶۹۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۳۱% و نسبت به میانگین ماهانه ۷۳% افزایش داشته است.
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۱۰۸ میلیارد تومان را نشان میدهد. امروز نیز روند ورود نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی با ثبت رقم ۶۴۹ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت آن هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.
برآیند معاملات صندوق های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۷۸۸ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق های درآمد ثابت برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۸۲۷ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق ها هم نسبت به میانگین ماهانه درحال افزایش است.
ارزش صف های خرید ۳۹۲ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۸۷ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالیست که ارزش صف های فروش هم با افزایش ۷۷ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۴۰۲ میلیارد تومان قرار دارد.
برخی از معامله گران می گویند با رشد امروز بورس وضعیت وارد یک فاز صعودی شده و باید وارد یک روند صعودی خوب باشیم، باید دید این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

منبع: