پرداخت بیش از ۱۶۲ همت تسهیلات ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن

به گزارش زیپو کالا، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اظهار داشت: از شروع سال جاری تا پایان آبان ماه جمعا ۱۶۲.۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از بانک مرکزی، صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام نمود: از شروع سال جاری تا پایان آبان ماه جمعاً ۱۶۲.۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات ودیعه مسکن به یک میلیون و ۳۶۶ هزار متقاضیان پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مهدی صحابی اظهار داشت: از شروع سال جاری تا پایان آبان ماه امسال جمعاً ۵۵۰ هزار متقاضی تسهیلات ازدواج مبلغ ۱۱۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل رشدی معادل ۲۷ درصد داشته است.
وی میزان تحقق تکلیف تعیین شده برای شبکه بانکی در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج در ۹ ماهه امسال را ۱۱۴ درصد اعلام نمود و اضافه کرد: کل تکلیف شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات ازدواج امسال ۱۴۴ هزار میلیارد تومان است و شبکه بانکی در ۹ ماهه امسال باید ۹۷.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کرد که با تلاش شبکه بانکی و پیگیری های مستمر بانک مرکزی تا حالا ۱۱۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این بخش به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی میزان پرداخت تسهیلات فرزند آوری در ۹ ماهه امسال را هم ۳۰.۵ هزار میلیارد تومان اعلام نمود و اظهار داشت: این تسهیلات به ۴۹۱ هزار متقاضی پرداخت شده است که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل رشدی معادل ۴۰ درصد داشته است.
صحابی میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در طول این مدت را ۱۹.۱ هزار میلیارد تومان اعلام نمود و اضافه کرد: طی ۹ ماهه امسال تعداد ۳۶۹ هزار متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن مبادرت به تشکیل پرونده کردند که ۳۲۵ هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

منبع: