رئیس سازمان حفظ نباتات كشور خبر داد؛ رکورد تاریخی تولید ۱ و هشت دهم میلیون تن گندم در مزارع خوزستان

به گزارش زیپو کالا، رییس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در مزارع خوزستان یک رکورد تاریخی در کشور بود که برای این استان به ثبت رسید.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، حسین رنجبر اقدم پس از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان شوش ضمن اشاره به رسالت سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: این سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی نقش بسیار مهم و بهادار ای در تامین و ارتقای ضریب امنیت غذایی جامعه دارد.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباب ارتقای ضریب امنیت غذایی کشور اشاره و بیان کرد: یکی از مطالبات مهم مقام عظمای ولایت از وزارت جهاد کشاورزی دستیابی به خودکفایی و امنیت غذایی کشور است که ما موظف هستیم همه تلاش خودرا برای دستیابی به این امر مهم به کار بندیم.
رنجبر اقدم اظهار داشت: طبق آمارهای سازمان های جهانی و بین المللی اگر اقدامات مناسب و راهبردهای کنترلی برای مبارزه با عوامل بیماری زا در حوزه کشاورزی صورت نگیرد، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد محصول کشاورزان گرفتار لطمه خواهد شد.
وی با اعلان اینکه در سال قبل در استان خوزستان شاهد رکورد بی سابقه ای در تولید و خرید تضمینی گندم بودیم، اشاره کرد: تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در مزارع خوزستان یک رکورد تاریخی در کشور بود که با یاری خداوند، همت والای کشاورزان و همکاری و مساعدت همه همکاران در سازمان جهاد کشاورزی برای این استان به ثبت رسید.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اعلان اینکه استان خوزستان برای کشور بسیار باارزش بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: خوزستان، استانی است که برگردن تمام مردم کشور حق دارد.
رنجبر اقدم به پتانسیل و ظرفیتهای استان خوزستان در بخش کشاورزی اشاره و اشاره کرد: خوزستان به سبب دارا بودن پتانسیل های بسیار بالا در بخش کشاورزی می تواند در راستایی تحقق و دستیابی به امنیت غذایی کشور نقش بهادار و به سزایی داشته باشد.
وی در ادامه حوزه حفظ نباتات را یکی از اجزای مهم برای دستیابی به رشد تولید برشمرد و اظهار داشت: همکاران ما در مدیریت حفظ نباتات استان با حضور مستمر در کنار کشاورزان و تولیدکنندگان و ارائه راه حل ها و سفارش های فنی یاریگر کشاورزان سخت کوش استان بوده و از هدر رفت دسترنج این عزیزان جلوگیری کردند.

منبع: