پلمب ۱۰ شهربازی و مرکز تفریحی آبی غیراستاندارد در استان تهران

زیپو کالا: بازرسان استاندارد در جریان بازرسی های خود در تابستان امسال و در ادامه طرح نظارتی ضربتی تابستانه، ۱۰ شهربازی و مرکز تفریحی آبی غیر استاندارد را در سطح استان تهران پلمب کردند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، محمدحسین طاهری مدیرکل اداره استاندارد استان تهران گفت: کارشناسان استاندارد با بازرسی از بوستان های مسکن مهر و ندائی واقع در اسلامشهر، رنگین کمان و حافظ واقع در اندیشه، استاد شهریار واقع در نسیم شهر، شهدای گم نام واقع در تهرانسر و شهربازی ایما واقع در آبشار تهران، تجهیزات تفریحی فاقد گواهینامه بازرسی سالیانه معتبر در این اماکن را پلمب کردند.
وی اضافه کرد: باتوجه به افزایش استفاده از مراکز تفریحی آبی در روزهای گرم سال، سه مرکز تفریحی آبی جماران واقع در نیاوران، یاس واقع در شهرری و مفتح واقع در خیابان شریعتی به سبب عدم استانداردسازی تجهیزات تفریحی آبی خود پلمب شدند.
طاهری اشاره کرد: کلیه تجهیزات تفریحی شامل شهربازی ها، کابل راه ها و مراکز تفریحی آبی مشمول استاندارد الزامی اند و در صورت عدم اقدام مالکان و بهره برداران تجهیزات تفریحی پلمب شده برای انجام استانداردسازی و گرفتن مجوز بهره برداری معتبر، پرونده آنها جهت طی مراحل قانونی به محاکم قضائی ارسال خواهد شد و این اداره کل درباب تامین ایمنی و سلامت شهروندان به وظایف خود عمل خواهدنمود.
بر اساس اعلام اداره استاندارد استان تهران، وی اظهار داشت: در چهار ماهه گذشته امسال، تعداد ۱۳۰۷ تاییدیه استاندارد برای تجهیزات تفریحی در سطح استان تهران صادر گردیده است.