افتتاح اولین پایگاه اهدای خون در صنعت کشور

به گزارش زیپو کالا، بوشهر اولین پایگاه ثابت اهدای خون در صنعت کشور با همکاری انتقال خون بوشهر و به همت پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی راه اندازی شد.
مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی چهارشنبه ۳۱ خرداد در آئین افتتاحیه ضمن اشاره به مسئولیت های اجتماعی این پالایشگاه اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی در کنار مأموریت سازمانی خود که تولید گاز شیرین بعنوان محصول استراتژیک است، به مسئولیت های اجتماعی هم توجه ویژه ای دارد و افتتاح این پایگاه خونگیری هم در جهت عمل به تفاهمنامه ای که در شهریورماه ۱۴۰۱، درخلال پالایشگاه ششم و انتقال خون بوشهر منعقد گردیده بود؛ صورت گرفت.

حسن اسعدی افزود: اهدای خون، اهدای زندگی است و در کشور ما این یک فرهنگ خیرخواهانه و حسنه می باشد و هر فردی در کار خیری شرکت کند، علاوه بر رضایت قلبی می تواند جان بیماری را نجات دهد و ما با آغاز به کار این پایگاه ثابت خونگیری، زمینه را برای مشارکت همکارانمان در حوزه تولید فراهم کردیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر هم در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای خون اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف ما در انتقال خون، فرهنگ سازی به منظور ترویج فرهنگ اهدای خون است و برای دستیابی به این هدف، تمام تلاش خویش را بکار بسته ایم تا شرایط مناسبی را جهت اهدای خون هم استانی ها فراهم نماییم.
علیرضا باستین ضمن اشاره به تعدا بالای بیماران در مناطق جنوب استان اظهار داشت: تعداد بیماران تالاسمی در مناطق جنوب استان، از دیگر نواحی بیشتر است و بنابراین در این منطقه به اهدای خون بیشتری نیاز است و از آن جایی که کیسه های خون و پلاکت، تاریخ مصرف دارند، نیاز است که اهدای خون همیشگی و مستمر باشد.
مدیرکل انتقال خون استان در مورد ارتباط متقابل انتقال خون و صنعت اظهار داشت: ارتباط انتقال خون و صنعت از گذشته وجود داشته و ما تلاش داریم این پیوند را مستحکم تر از قبل نماییم و افتتاح این مرکز ثابت خونگیری در پالایشگاه ششم هم در همین راستا صورت گرفته است.
باستین در مورد دلیل انتخاب پالایشگاه ششم جهت افتتاح پایگاه ثابت خونگیری هم اظهار داشت: وقتی برای اولین بار تیم سیار انتقال خون استان به پالایشگاه ششم اعزام شد، کارکنان این پالایشگاه رکورد بیشترین اهدای خون در کوتاه ترین زمان ممکن را شکستند و به شکلی بنیانگزار فرهنگ اهدای خون در بین دیگر پالایشگاه ها شدند و ما متوجه شدیم که پالایشگاه ششم با ظرفیتهای مناسبی که دارد می تواند الگوی مناسبی جهت ترویج فرهنگ اهدای خون در صنعت باشد.
وی افزود: از مزیت های افتتاح این مرکز ثابت خونگیری، یکی پایش مستمر خون کارکنان پالایشگاه و دیگری شناسایی گروههای خونی نادری است که می تواند به ذخایر این گروههای خونی در بانک خون کشور کمک نماید.
مدیرکل انتقال خون استان در مورد دیگر برنامه های مشترک انتقال خون و پالایشگاه ششم اظهار داشت: در آینده نزدیک تیمی را مختص ثبت نام از افراد داوطلب اهدای سلول های بنیادی، به این پالایشگاه اعزام خواهیم کرد و امیدواریم مانند همیشه، پالایشگاه ششم آغازگر و مروج فرهنگ اهدای سلول های بنیادی در قسمت صنعت باشد.
لازم به ذکر است این پایگاه ثابت خونگیری با چهار تخت و تجهیزات کامل شروع به کار کرد.

منبع: