نماینده ولی فقیه در گیلان: افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش زیپو کالا، نماینده ولی فقیه در گیلان با تکیه بر ضرورت مدیریت و ساماندهی بازار برنج اظهار داشت: افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در دیدار با مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی استان گیلان اظهار نمود: نوسانات برخی بخش های تولیدی جامعه، صدمه زا اما قابل تحمل است اما زراعت، کشاورزی و خوراک مردم اگر گرفتار نوسان شود، آثارش بیشتر در جامعه دیده خواهد شد.
وی ضمن اشاره به اهتمام و توجه جدی دولت های دنیا به بخش کشاورزی، زراعت، باغداری و تولید انواع مواد پروتئینی، اضافه کرد: در بعضی کشورها، کشاورزان سرمایه دارترین مردم هستند و کشورها توانسته اند برای خود ارزآوری قابل توجهی ایجاد کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه عرصه کشاورزی با تدبیر، مدیریت و دانش محور به بهره وری بالا می رسد، اظهار داشت: در کنار ابزار، علم و دانش باید برنامه ریزی و تصمیم گیری درستی برای رسیدن به نتیجه اتخاذ شود.
فلاحتی با تکیه بر ضرورت توجه به صنعت بسته بندی تولیدات کشاورزی، افزود: رشد در زمینه تکنولوژی های جدید و تولیدات کشاورزی ملموس است اما کافی نیست باید بیشتری در این بخش صورت گیرد.
امام جمعه رشت ضمن اشاره به موفقیت ایران در زمینه مهندسی سازه ها، تولید ابزار و ماشین آلات کشاورزی، عرصه هسته ای و سایر بخش ها با وجود تحریم ها افزود: شیوه های سنتی کشاورزی دیگر پاسخگو نیست و باید به زیرساخت ها بروز رسانی شود.
فلاحتی با تکیه بر این که افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: کیفیت و کمیت در کنار هم منجر به افزایش بهره وری در قسمت کشاورزی می شود.
وی به واکاوی علل ماندن محصول برنج در دست کشاورز پرداخت و اضافه کرد: مدیریت و ساماندهی بازار برنج در جهت پشتیبانی از کشاورزان در اولویت متولیان قرار گیرد.