در دیدار رئیس كل بانك مركزی انجام شد تاکید رییس دیوان محاسبات بر لزوم پالایش برخی قوانین برای از بین بردن زمینه های فسادزا

زیپو کالا: رییس کل بانک مرکزی به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این نهاد با حضور در دیوان محاسبات کشور با سید احمد رضا دستغیب ملاقات و گفتگو کردند.
به گزارش زیپو کالا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دستغیب در این دیدار با تأکید بر این که دیوان محاسبات همیشه در کنار بانک مرکزی برای نظارت بهتر بر مجموعه های مختلف فعال است، اظهار داشت: نظارت بر عملکرد حوزه پولی و مالی در کشور، یکی از مطالبی است که همیشه مد نظر دیوان قرار دارد.
رییس کل دیوان محاسبات با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «مهار تورم؛ رشد تولید» از طرف رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: انتخاب شعار سال از طرف معظم له، وظایف نهادهای نظارتی همچون دیوان محاسبات کشور را سنگین تر می کند تا با دقت نظر در رسیدگی های خود، در امتداد تحقق هرچه بیشتر مهار تورم و رشد تولید گام بردارند.
دستغیب بررسی تخلفات و انحرافات در عرصه ارزی را مهم دانست و بیان داشت: نباید اجازه دهیم که زمینه برای وقوع تخلف بوجود آید و لازم است تا با اصلاح برخی رویه های نادرست که تا قبل از این معمول و مرسوم بوده، جلوی بروز این قبیل انحرافات را بگیریم.
وی با تأکید بر این که نباید مردم در عرصه تامین کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری، مشکلی احساس کنند، اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که بانک مرکزی باید بر روی آن تمرکز و اهتمام ویژه داشته باشد، موضوع تامین ارز برای نیازهای ضروری همچون حوزه دارو، درمان و کالاهای اساسی است.
رییس کل دیوان محاسبات ضمن تاکید بر لزوم نظارت بر شرکت های دولتی و شبه دولتی، اظهار داشت: دیوان محاسبات با دقت و جدیت در موضوع شرکت های دولتی و شبه دولتی ورود پیدا کرده است.
دستغیب در خاتمه با اشاره به ضرورت آموزش مستمر افراد شاغل در دستگاهها، به خصوص مسئولان اداری و مالی، اشاره کرد: تلاش می نماییم تا با پالایش قوانین موجود، زمینه های فسادزا و زمینه های بروز تخلفات در دستگاهها را کاهش دهیم.
در ادامه این دیدار، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی نیز با اشاره به مدیریت بهینه منابع ارزی در این نهاد، گفت: برنامه های مختلفی را برای حوزه ارزی تدارک دیده ایم که تعدادی از آنها درحال اجراست و شاهد عملیاتی شدن برخی دیگر نیز در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود.
رییس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر لزوم نظارت بر شرکت های دولتی و شبه دولتی، اظهار داشت: بخش زیادی از مفاسد و انحرافات در شرکت های زیرمجموعه برخی ارگان ها بوجود می آید و به همین دلیل حتما باید عملکرد این مجموعه ها تحت رصد و نظارت دقیق نهادهای نظارتی باشد.
ایشان سپس اضافه کرد: معتقدم راه حل حل خیلی از مسائل اقتصادی کشور، تقویت نظارت و رعایت مقررات است و اگر بانک مرکزی وظایفش را به درستی انجام دهد، خیل عظیمی از مشکلات مرتفع خواهد شد.
فرزین در آخر از آمادگی کامل بانک مرکزی برای هرگونه همکاری با دیوان محاسبات کشور آگاهی داد و ابراز امیدواری کرد که چنین جلساتی ادامه داشته باشد.