با امضای تفاهم نامه ای؛ همکاریهای آموزشی وزارت خانه های نفت ایران و عراق توسعه می یابد

به گزارش زیپو کالا، تفاهمنامه توسعه همکاریهای آموزشی بین وزارت خانه های نفت ایران و عراق به امضا رسید.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت نفت و انرژی، تفاهمنامه توسعه همکاریهای آموزشی بین وزارت خانه های نفت ایران و عراق همزمان با برگزاری نشست کمیته عالی مشترک دو کشور، به امضای مهدی علی مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت ایران و هشام یاس، مدیرکل آموزش وزارت نفت عراق رسید.
نشست کمیته عالی مشترک ایران و عراق در قسمت نفت برای توسعه روابط دو کشور روز سه شنبه به ریاست احمد اسدزاده، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت برگزار شد، در این جلسه محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاریهای آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم های راهگشایی برای اجرای تفاهم های دوجانبه در قسمت نفت گرفته شد.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اخیرا بعد از دیدار و گفتگو با عبداللطیف رشید، رئیس جمهوری عراق در تهران تاکید کرده بود که روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت های موجود نیازهای دو طرف را به صورت کامل برطرف کند.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران هم امروز (چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) در رأس هیئتی به عراق سفر کرد و در جریان این سفر با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق و زیادعلی فاضل، وزیر برق عراق برای افزایش سطح همکاریهای دو کشور در قسمت انرژی مذاکره می کند.