مدیركل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛ تأیید ۴۴ هزار متقاضی ساخت مسکن ملی در خوزستان

به گزارش زیپو کالا، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن خوزستان تعداد ۱۷۷ هزار نفر واجد شرایط داشتیم که ۴۴ هزار نفر آنها تأیید نهایی شدند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، محمدحسین پناهی فر شامگاه شنبه در گفت وگویی رسانه ای اظهار داشت: به عنوان یکی از متولیان مسکن در خوزستان تلاش خواهیم کرد تا طرح نهضت ملی مسکن با سرعت هرچه بیشتر در استان اجرائی شود.
وی از تامین زمین ۵۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان آگاهی داد و اضافه کرد: تا حالا ۱۱ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافت زمین شده که عملیات اجرائی این واحدها شروع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: اگر مردم آورده اولیه خودرا که ۴۰۰ میلیون ریال است، واریز نمایند در یک ماه آتی عملیات اجرائی ۱۵ هزار واحد جدید دیگر شروع می شود.
وی اضافه کرد: با حمایت استاندار خوزستان و برنامه ریزی های صورت گرفته، تلاش می نماییم تا ۶ ماهه اول امسال زمین مورد نیاز برای ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان تامین شود.
پناهی فر، با اهمیت ترین عامل نبود استقبال مردم از طرح نهضت ملی مسکن را سابقه مسکن مهر در استان دانست و اظهار داشت: مردم فکر می کنند راه اندازی واحدهای نهضت ملی مسکن در استان همچون مسکن مهر طولانی شود بنا بر این کمتر استقبال می کنند.
وی اضافه کرد: تا حالا ۷۰ درصد معابر مسکن های مهر در استان را ساماندهی کرده و به مرحله آسفالت رساندیم و بقیه معابر تا ۶ ماهه اول امسال آسفالت می شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: باتوجه به تورم موجود، توان مالی مردم استان کفاف هزینه های ساخت واحدها را نمی دهد به عنوان مثال هر متقاضی برای دریافت تسهیلات چهار میلیاردریالی باید ۶۰ یا ۷۰ میلیون ریال قسط پرداخت کند.
وی به پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصدی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در بعضی نقاط استان اشاره نمود.

منبع: