گزارش زیپو كالا؛ خریدار ملک موجود است اما فروشنده نه

به گزارش زیپو کالا، بررسی ها نشان داده است که خریدار ملک زیاد است اما فروشنده ای نیست؛ همینطور وضعیت گرانی اجاره بهای مسکن هم سبب شده تا مستأجران خانه ها را به صورت شریکی اجاره کنند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، بررسی های میدانی خبرنگار مهر نشان داده است که کمتر کسی خانه خویش را می فروشد و از طرفی تقاضای خرید خانه هم ا فزایش پیدا کرد. از این رکود مستأجران هم بی نصیب نمانند و صاحبخانه ها برپایه نیاز خود خانه را اجاره می دهند.
اجاره خانه به صورت اشتراکی
یکی از مشاورین املاک در محدوده تهرانپارس به مهر اظهار داشت: روزانه حدود ۱۰ نفر برای خرید خانه رجوع می کنند اما تنها جواب ما اینست که خانه برای فروش کم شده است و افرادی حاضر به فروش خانه هستند که خانه قدیمی را با قیمت نوساز معامله می کنند. که از این جهت خریدار هم پشیمان از خرید می شود.
وی در ادامه در مورد وضعیت اجاره بها اظهار داشت: در این منطقه اجاره بها نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته اما نکته ای که جلب توجه می کند اینست که دو یا سه خانواده یک خانه ۱۲۰ متری را اجاره می کنند تا هم رهن و هم اجاره بها را نصف پرداخت کنند.
بعضی ها فکر می کنند هر چه صبر کنند اوضاع بهتر خواهد شد
یکی دیگر از مشاورین املاک به مهر اظهار داشت: هم اکنون مشتری برای اجاره و خرید نداریم که شاید این اتفاق سبب شود تا بعضی از مشاورین املاک که مغازه اجاره ای دارند تعطیل شود چون که با یک مشتری فروش داشتن در ماه نمی توان زندگی را اداره کرد. صاحبخانه ها همه اعتقاد دارند که خانه هایشان طلاس و اگر مدتی بگذرد و بفروشند سود می کنند در صورتیکه هر زمان که بفروشند باید با همان قیمت هم خانه بخرند این نیست که گران بفروشند و ارزان بخرند.
وی در ادامه در مورد وضعیت اجاره بها اظهار داشت: بعضی از مستأجران می آیند قیمت می گیرند که سر سالشان قیمتها چطور خواهد بود و افزایش قیمتها چگونه است؟ از طرفی صاحبخانه ها هم برپایه نیازشان خانه را اجاره می دهند و قانونی هم برای ساماندهی این اوضاع نیست و مستأجران هم کاری نمی توانند بکنند باید از منطقه ای به منطقه ی دیگر بروند یا این که وضعیت گرانی را تحمل کنند.
در ادامه به وضعیت قیمت خرید خانه و اجاره مسکن در منطقه شرق تهران می پردازیم.
خرید مسکن محله متراژ (قیمت ها به تومان می باشد) سن بنا استخر ۶۵ الی ۸۰ میلیون ۸۴ الی ۹۳ نارمک ۷۱ الی ۹۰ میلیون ۸۹ الی ۹۹ تهرانپارس شرقی ۷۰ الی ۹۰ میلیون ۸۵ الی ۹۲ تهرانپارس غربی ۷۵ الی ۹۰ میلیون ۸۳ الی ۱۴۰۰ خاک سفید ۶۱ الی ۸۰ میلیون ۹۰ الی ۱۴۰۰
اجاره بها محله متراژ اجاره (قیمت ها به تومان می باشد) رهن (فیمت ها به تومان می باشد) استخر ۶۰ ۲ میلیون و ۵۰۰ الی ۶ میلیون ۲۰۰ الی ۷۰۰ میلیون نارمک ۶۰ ۱ میلیون و ۵۰۰ الی ۵ میلیون ۴۲۰ الی ۶۰۰ میلیون تهرانپارس شرقی ۶۰ ۱ الی ۷ میلیون ۲۰۰ الی ۶۵۰ میلیون تهرانپارس غربی ۶۰ ۱ الی ۸ میلیون ۲۰۰ الی ۷۰۰ میلیون خاک سفید ۶۰ ۱ الی ۵ میلیون ۳۰۰ الی ۶۵۰ میلیون