با دستور وزیر راه و شهرسازی؛ افتتاح محور مواصلاتی علویجه – پلیس راه اصفهان-تهران

به گزارش زیپو کالا، در مراسمی با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی، ۵ کیلومتر قطعه پایانی از باند دوم محور علویجه به پلیس راه اصفهان – تهران و ۲ دهانه پل ۲۲ متری در این محور راه اندازی شد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، پنج کیلومتر قطعه پایانی از باند دوم محور علویجه به پلیس راه اصفهان- تهران و ۲ دهانه پل ۲۲ متری در این محور عصر شنبه طی مراسمی با حضور تعدادی از مسؤلان استانی به دستور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی، توسط علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان راه اندازی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم عنوان کرد: محور علویجه پلیس راه اصفهان تهران یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد است که از مقطع روبروی پلیس راه اصفهان تهران منشعب و تا شهر دهق ادامه دارد و از شهر دهق هم دسترسی به شهرستان های گلپایگان و نجف آباد امکان پذیر است.
علیرضا قاری قرآن با اشاره به اینکه عملیات راه اندازی باند دوم این محور با هدف رفع نقاط حادثه خیز و پیشگیری از تصادفات رخ به رخ در این راه انجام پذیرفته است، اضافه کرد: طول کل محور ۴۱ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن انجام و به بهره برداری رسیده است.
وی در مورد مشخصات فنی این بخش از پروژه (پنج کیلومتر راهسازی انتهای مسیر به همراه دو دستگاه تقاطع غیر همسطح) که با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی افتتاح شد، اظهار داشت: اقدامات انجام شده و احجام فنی به کار رفته شامل شامل ۲۴ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۶۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۸ هزار و ۷۵۰ مترمکعب زیراساس و اساس، شش هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی، ۱۳۶ تن آرماتوربندی، ۱۰ هزار و ۴۴۰ تن آسفالت گرم و ۴۸ هزار کیلوگرم تک کت و پریمکت بوده است.
وی با اشاره به اینکه ارتقا و ایمن سازی راه ها از اهداف و برنامه های اصلی راه و شهرسازی است اظهار داشت: با آغاز به کار این پروژه ۲ بانده، ضمن حذف تصادفات رخ به رخ در این راه، یکی از محورهای مواصلاتی پرخطر استان، ایمن سازی شد.

منبع: