واكنش رئیس سازمان خصوصی سازی به حاشیه جدید دولت قصد فروش مدارس خیرساز را ندارد

زیپو کالا: درحالی که از روز گذشته شائبه حضور مدارس خیرساز در فهرست مولدسازی اموال دولت بین برخی خیرین به وجود آمده است، رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام نمود که این مدارس در فهرست طرح هایی قرار گرفته اند که باید تکمیل شوند و به هیچ وجه قصد فروش یا تهاتر آنها وجود ندارد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، بعد از آنکه جزییات طرح مولدسازی املاک مازاد دولت اعلام شد، دو وزرات خانه جهاد کشاورزی و آموزش وپرورش فهرست امول مازاد خودرا اعلام نموده و این فهرست در سامانه www.pga.ipo.ir در اختیار عموم مردم قرار گرفت. بعد از آن و از روز گذشته شائبه قرار گرفتن مدارس خیرین در فهرست مولدسازی از طرف برخی خیران و در رسانه های اجتماعی، مطرح شده و نگرانی هایی را به وجود آورده بود. به طوریکه یکی از موسسه های خیریه در نامه ای خطاب به وزیر آموزش وپرورش نگرانی خیرین را در این مورد بیان کرد.
بنظر می رسد سوتفاهم هایی در این ماجرا به وجود آمده که با بررسی سامانه مولدسازی شفاف می شود. چونکه یک بخش از این سامانه متعلق به دارایی های مازاد مصوب و یک بخش نیز متعلق به پروژه های تکمیلی است و فهرست مدارس مذکور در بخش پروژه های تکمیلی قرار گرفته که مقرر است تا در آینده تکمیل شوند.
در این راستا، حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی سازی نیز به ایسنا توضیح داد: برای این که ماجرا شفاف و مشخص باشد که منابع حاصل از املاک مازاد صرف هزینه های جاری نمی گردد، در سامانه پروژه هایی که مقرر است منابع در آنجا هزینه شود نیز مشخص شده است. مدارس خیرساز نیز در فهرست این پروژه ها قرار گرفته و مقرر است با این منبع تکمیل شوند. بدین سبب این مدارس مازاد نیستند و خیرین به اشتباه گمان کردند مازاد هستند.
از طرف دیگر دبیرخانه اجرائی مولد سازی املاک مازاد وزارت آموزش وپرورش در اطلاعیه ای اعلام نموده است که هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است. املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی ­ساز نباشد اساساً نمی ­تواند در راه مولدسازی قرار بگیرد.