تحلیل روزانه بورس؛ کنترل شدن هیجان فروش در بورس

زیپو کالا: معاملات روز سه شنبه دومین روز معاملاتی بدون دو نماد خودروساز را پشت سرگذاشتیم، موردی که به خوبی هیجانات بازار را کنترل کرد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، بورس در معاملات امروز تا حالا صعود بیش از ۳ هزار واحدی را داشته است و در معاملات چهارشنبه توانسته مثبت روند را شروع کند، اما معاملات روز گذشته با رشد ۱۸ هزار واحدی پایان یافت.
در این باره علی فراقی اظهار داشت: البته خواه ناخواه این دو نماد عضو های جدانشدنی بازار هستند و همانند گذشته با حضور خود در صورت وجود خبر مثبت یا منفی خاصی رفتار بازار را دستخوش تغییرات زیادی می کنند و با اشاره به گفته های قبل در صورت انتقال این دو نماد به بازار پایه می تواند اندکی از قدرت تأثیرات روانی آنها کم کند.
فراقی اضافه کرد: در قسمتی هم باید به صحبت های قبلی اشاره نمود که همانند گفته ها بازار روز سه شنبه با تأثیر از روز معاملاتی گذشته روز خودرا با سطح معاملات بهتری شروع نمود و این روند خودرا تا ثانیه های آخر حفظ نمود، موردی که انتظار می رود برای آخرین روز هم به همین حالت در صورت خبر هیجانی یا ریسک خاصی به همین طریق پیگیری شود و این هفته را به انتها رساند.
این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: خیلی از صنایع و نمادها آینده ی قیمتی بسیار بالاتری در پیش روی خود دارند که البته به سبب ترس و عدم ثبات خریدار به تعویق افتاده است که به آسانی می توان با حاکم شدن اندکی ثبات به خوبی ورود خریداران را مشاهده نمود، موردی که بارها در بازار رخ داده ولی بعد از مدتی با خبری ترس را باردیگر در دل تقاضاکنندگان زنده می کند.
علی فراقی در آخر اظهار داشت: می توان به از سرگیری عرضه تعدادی از خودرو ها اشاره نمود که به خوبی توانست در مقابل خبرهای منفی قبل اندکی امیدواری باردیگر در چشم انداز این پروسه زنده نماید موردی که به شدت نیازمند این صنعت بعد از مدتها قیمت گذاری ناعادلانه ای است که نه به نفع خریدار است و نه فروشنده و البته باید به نامه خودروساز دیگر اشاره نمود که به خوبی در مقابل نامه شورای رقابت ایستادگی خودرا نشان داد که به خوبی هم حتی در نحوه معاملات سهام این شرکت هم قابل مشاهده بود موردی که اندک خواسته هر سرمایه گذار در هر شرکتی است، وجه تمایزی که برخلاف دو خودروساز دیگر موجب می شود این نماد را لایق بازاری که در آن درحال داد و ستد است نماید.

منبع: