معاون وزیر صمت اعلام كرد؛ جزییات قیمت خودرو های اقتصادی

به گزارش زیپو کالا، معاون وزیر صمت با اعلان اینکه محموله اولیه خودرو های وارداتی قیمت بالاتری نسبت به انتظار مشتری دارند، اظهار داشت: نرخها در ۳ ماه اول ۱۴۰۲ به تعادل می رسد.

منوچهر منطقی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد این که خودروی اقتصادی چه قیمتی خواهد داشت، اظهار داشت: خودروی اقتصادی، خودرویی است که میان محدوده ۷ تا ۱۰ هزار دلار قرار می گیرد و تغییرات ارز هم تبعاً در قیمت پایه آن تأثیر گذار خواهد بود.
معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت اضافه کرد: خودروی اقتصادی مسیر خودرا طی می کند و با روش های مختلفی که در راندمان دیده شده، به این قیمت هدف دست خواهیم یافت.
وی افزود: در مورد خودرو های وارداتی هم اولویت را به واردات خودرو های زیر ۱۰ هزار یورو داده ایم و در محموله اولیه ای که وارد کشور خواهد شد تلفیقی از خودرو های زیر ۱۰ هزار یورو و محدوده ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو را خواهیم داشت.
منطقی افزود: البته با توجه به این که خودروهایی که اکنون وارد شوند نخستین عرضه ها هستند، نسبت به قیمت مورد انتظار مشتری تبعاً قیمت بالاتری دارند اما با توجه به این که عرضه های خوبی دیده شده نرخها در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۲ به تعادل نسبی می رسد.
معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت اشاره کرد: انتظاری که از یک خودروی ۱۰ هزار یورویی وجود دارد این است که بطورمثال بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان قیمت بخورد که به مرور به این نرخها نزدیک تر می شویم.

منبع: