رفع تصرف ۵ و نیم هکتار از اراضی ملی در دزفول

به گزارش زیپو کالا، خوزستان فرمانده یگان صیانت از منابع طبیعی خوزستان با اشاره به تصرف اراضی ملی اظهار داشت: برخورد با متصرفان اراضی ملی شهرستان دزفول نسبت به زمان مشابه سال قبل ۷۰ رشد داشته است.

عزیز قلاوند در گفت و گو با ایسنا درباب وضعیت منابع طبیعی شهرستان دزفول اظهار داشت: کل اراضی ملی شهرستان ۳۳۵ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این میزان ۲۲۷ هزار هکتار آن جنگل و ۱۰۷ هزار هکتار آن مرتع است.

وی ضمن اشاره به این که برخورد با متصرفان اراضی ملی شهرستان دزفول نسبت به زمان مشابه سال قبل ۷۰ رشد داشته است، ضمن اشاره به کشفیات تخلفات صورت گرفته در سطح عرصه ها امسال اضافه کرد: در شهرستان ۱۲ فقره پرونده تخلف در حوزه قاچاق چوب، زغال و گیاهان دارویی تشکیل و این پرونده ها به مراجع قضایی ارسال شد و همین طور دزفول در زمینه کشفیات منابع طبیعی رتبه پنجم استان را دارد.

فرمانده یگان صیانت از منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اینکه امسال در شهرستان دزفول حریق در عرصه های منابع طبیعی وجود نداشته است، اظهار داشت: امسال در شهرستان ۴ فقره خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی داشتیم و با این اقدام، ۵ و نیم هکتار معادل ۵۵ هزار متر مربع از اراضی ملی بازپس گرفته شد.

قلاوند با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه پیش گیری از تصرف اراضی ملی شهرستان دزفول انجام شده است، اظهار داشت: هم اکنون به علت ساماندهی نیروهای حفاظتی وضعیت تصرف اراضی ملی شهرستان به کمترین حد خود رسیده است.

وی ضمن اشاره به این که تنها نکته بحرانی منابع طبیعی دزفول در حوزه بیشه های شهرستان است که با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی بصورت ۲۴ ساعته رصد می شوند، اضافه کرد: به علت این که این بیشه ها با حوزه محیط زیست نیز مرتبط هستند در حوزه رصد این بیشه ها همکاری مشترکی با حوزه محیط زیست انجام و این عملیات منجر به تشکیل ۳ فقره پرونده تخلف در زمینه بیشه شهرستان شد.

فرمانده یگان صیانت از منابع طبیعی خوزستان اشاره کرد: در صورت وجود هرگونه انتقاد و گزارشات تخلف درباب منابع طبیعی مردم می توانند با سامانه ۱۳۹ کشوری و ۱۵۰۴ استانی تماس بگیرند و موارد را گزارش کنند.

منبع: