مهمترین رویدادهای كشاورزی در هفته ای كه گذشت از نوسانات قیمت مرغ و پیاز تا زیتون هایی که خریده نشد

زیپو کالا: در هفته جاری خبرهای مهمی در بخش کشاورزی انتشار یافته که همچون آنها می توان به نوسانات قیمت محصولات کشاورزی و مرغ اشاره نمود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا هفته جاری با خبر “مرغ در مبدأ گران نیست، اشکال از واحدهای فروش است و سایه دلال ها بر بازار جوجه” آغاز شد. مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور اعلام نمود که مرغداران قیمت مصوب را رعایت می کنند، اما اگر مرغ با قیمت مصوب دست مصرف کننده نمی رسد اشکال از واحدهای فروش است.
او همین طور با اشاره به افزایش قیمت جوجه یکروزه تا ۱۸ هزارتومان اظهار داشت که دلال بازی بر بازار جوجه حاکم شده است.

“امکان تقلب در فروش گوشت قرمز وجود ندارد” تیتر یکی دیگر از خبرهای انتشار یافته در بخش کشاورزی ایسناست. سازمان دامپزشکی در این خبر فروش گوشت بز و گوسفند ماده بجای گوسفند نر را رد کرد و اظهار داشت که امکان تقلب در این بخش وجود ندارد.
یکی دیگر از با اهمیت ترین خبرهای منتشره در این بخش افزایش قیمت گوجه فرنگی و پیاز و تشریح دلیلهای آن بود. افزایش قیمتی که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی علت آنرا تغییر فصل و نوسانات تا به دست آمدن محصولات جنوب عنوان نمود.

“تولید بیش از ۲۶هزار تن چای خشک در کشور، ۷۰درصد چای کشور وارداتی است” یکی دیگر از خبرها در این بخش بود. رئیس سازمان چای کشور با بیان این خبر به ایسنا اظهار داشت که تا کنون ۱۱۶هزار تن برگ سبز چای خرید تضمینی شده و ۲۶ هزار و ۱۷۱تن چای خشک در کشور تولید شده است.

خبر “عراق همچنان مشتری اول محصولات کشاورزی ایران” هم در این هفته منتشر گردید. خبری که در آن به میزان صادرات، مقاصد صادراتی و محصولاتی صادراتی اشاره شده است.

“حتی یک کیلو زیتون هم خرید حمایتی نشده” نیز یکی دیگر ازخبرهای انتشار یافته در این بخش بود. رئیس شورای ملی زیتون اعلام نمود سازمان تعاون روستایی مکلف شد که ۳۰ هزارتن دانه روغنی با قیمت ۲۵ هزار تومان خریداری کند ولی هنوز حتی یک کیلو هم خریداری نشده است.

از خبرهای مهم این هفته بخش کشاورزی خبر “مرغ در سراشیبی قیمت” بود. مشاهدات بازار نشان میدهد که قیمت مرغ کم شده و به زیر قیمت مصوب یعنی ۶۳هزارتومان رسیده است.

آخرین خبر منتشره در بخش کشاورزی در هفته جاری نیز “تعیین عوارض یک شبه و غیرکارشناسی جلوی صادرات را می گیرد” بود. نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به تعیین عوارض صادراتی بالا برای برخی محصولات کشاورزی اعلام نمود که تعیین عوارض می تواند جلوی صادرات را بگیرد.

منبع: