در فراكسیون انقلاب اسلامی مطرح كرد؛ فاطمی امین: مشکلات فعلی حاصل از انباشت سالهای گذشته است

به گزارش زیپو کالا، سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از حضور وزیر صنعت معدن و تجارت جهت بررسی مبحث استیضاح اطلاع داد و اظهار داشت: آقای فاطمی امین ضمن تاکید بر این که مجلس و دولت مدافع وضعیت موجود و شرایط صنعت خودرو نیستند و از آن رضایت ندارند به این مورد اشاره داشت که مشکلات فعلی حاصل از انباشت سالهای گذشته است.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه عصر امروز فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار نمود: فراکسیون انقلاب اسلامی امروز عصر جلسه ای باحضور وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت بررسی استیضاح آقای فاطمی امین برگزار کرد. در این نشست ۱۰ نفر از نمایندگان موافق و مخالف به بیان نظرات خود در مورد محورهای استیضاح پرداختند. در ادامه جلسه وزیر صمت هم به صحبت های نمایندگان پاسخ داد.
به نقل از ایشان، عمده موضوعات مطرح شده از جانب نمایندگان و محورهای استیضاح به بازار خودرو و مدیریت این صنعت برمی گشت. آقای فاطمی امین ضمن تاکید بر این که مجلس و دولت مدافع وضعیت موجود و شرایط صنعت خودرو نیستند و از آن رضایت ندارند به این مورد اشاره نمود که مشکلات فعلی حاصل از انباشت سالهای گذشته است البته با عنایت به عملکرد یک سال قبل وزارت صمت روند خوبی برای اصلاح شروع شده و گامهای موثری برداشته شده است؛ یکی از آنها ترخیص ۱۷۰ هزار خودروی نیمه کاره در کف پارکینگ های شرکتهای اصلی خودروساز بود که این میزان به صفر رسیده و بخشی از نیاز بازار با رفع نقصها داخلی پاسخ داده شده است.
عمویی همینطور ضمن اشاره به یکی دیگر از محورهای صحبت های نمایندگان موافق استیضاح در مورد افزایش قیمت مصالح ساختمانی اظهار داشت: افزایش قیمتها در برخی از اقلام نظیر میل گرد و سیمان هم از موضوعات دیگری بود که نمایندگان در این نشست به آن اشاره کردند و وزیر هم پاسخ هایی در این خصوص بیان کرد.

منبع: