صمت در هفته ای كه گذشت؛ تجارت روبلی-ریالی ایران و روسیه

زیپو کالا: ایجاد شبکه نقل و انتقالات پول در عمان، تجارت ایران و روسیه بدون واسطه گری ارزهای خارجی، عدم واردات خودروی خارجی بی کیفیت و حذف قرعه کشی خودرو تا آخر سال همچون اخبار مهم این هفته صمت بود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، ایجاد شبکه نقل و انتقالات پول در عمان، تجارت ایران و روسیه بدون واسطه گری ارزهای خارجی، تهیه سند استراتژیک ماشین آلات تا نیمه آبان ماه، خودرو های خارجی غیراستاندارد و بی کیفیت اجازه واردات نخواهند داشت، حذف قرعه کشی خودرو تا آخر سال، ابلاغ مصوبه مشوق های پشتیبانی از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال و ۲ شرط حذف قیمت گذاری دستوری خودرو همچون اخبار مهم این هفته حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.
ایجاد شبکه نقل و انتقالات پول در عمان
علیرضا پیمان پاک رییس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: الان در عمان شبکه جا به جایی پول برای شرکتها و تجار ایرانی بوجود آمده و بوسیله این شبکه پولی، به صادرکنندگان ایرانی در امارات درهم داده می شود. ایجاد شبکه مالی ویژه تجار و صادرکنندگان کشورمان در دیگر کشورها همچون قطر، روسیه، ازبکستان و شرق اروپا درحال پیاده سازی است.
تجارت ایران و روسیه بدون واسطه گری ارزهای خارجی
محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه طی نیمه نخست امسال آگاهی داد و اظهار داشت: مبادلات اقتصادی میان دو کشور بدون واسطه گری ارزهای خارجی، صورت می گیرد.
تهیه سند استراتژیک ماشین آلات تا نیمه آبان
رضا فاطمی امین وزیر صمت ضمن تاکید بر لزوم تدوین سند استراتژیک ماشین آلات تا اواسط آبان ماه سالجاری، اظهار داشت: اگر کمبودی در این عرصه داشته باشیم بوسیله واردات، جبران می نماییم.
آئین نامه واردات خودرو ابطال نمی شود
امید قالیباف در ارتباط با ایرادات مطرح شده به آیین نامه واردات خودرو از طرف رییس مجلس اظهار داشت: ایرادات مطرح شده به آیین نامه واردات خودرو موجب ابطال آن نمی گردد.
وی اضافه کرد: اشکالات وارده به آیین نامه به زودی اصلاح خواهد شد و نتیجه آن در اسرع وقت تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.
خودروهای خارجی غیراستاندارد و بی کیفیت اجازه واردات نخواهند داشت
مهدی اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: خودروی استاندارد و با کیفیت بعد از تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد وارد کشور خواهد شد و اگر غیر از این باشد برابر با قانون برخورد می نماییم.
حذف قرعه کشی خودرو تا اختتام سال
سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در ارتباط با حذف قرعه کشی خودرو اظهار داشت: محصولات سایپا از قرعه کشی خارج شده اند. در ایران خودرو هم هایما خارج شده و تارا هم به زودی خارج می شود. البته تا آخر سال قرعه کشی خودرو حذف خواهد شد. علاوه بر این برنامه تولیدی شرکتها و واردات در کنار هم می تواند عرضه و تقاضا را متعادل کند.
ابلاغ مصوبه مشوق های پشتیبانی از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال
تصویب نامه جلسه مورخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ هیأت وزیران درباب «مشوق های پشتیبانی از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال» طی نامه شماره ۱۲۵۵۲۲ مورخ ۱۷ مهر ۱۴۰۱ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ گردید. (جزئیات بیشتر)
۲ شرط حذف قیمت گذاری دستوری خودرو
عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل خودرویی وزارت صمت اظهار داشت: وجود خودرو های اقتصادی و رقابت پذیر بودن خودرو ها مقدمه ای برای برداشتن قیمت های دستوری است، در غیر این صورت برداشتن قیمت های دستوری نتیجه بخش نخواهد بود.

منبع: