علت افزایش قیمت مرغ در بازار خوزستان چیست؟

به گزارش زیپو کالا، خوزستان معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه مرغ کشتار روز با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ مصوب در بازار استان به فروش می رسد، اظهار داشت: افزایش قیمت مرغ کشتار روز در بازار به علت افزایش قیمت مرغ زنده به علت آزادسازی نرخ نهاده های دامی است.

علی رحم کریمی در گفت و گو با ایسنا، در مورد علت افزایش نرخ مرغ کشتار روز در بازار خوزستان اظهار نمود: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ کشتار روز برای مصرف کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است اما قیمت مرغ در بازار خیلی بیشتر از این قیمت مصوب است و ازاین رو درحال برخورد با متخلفان هستیم.

وی اضافه کرد: گشت های بازرسی به صورت روزانه درحال بازرسی از کل زنجیره تولید، توزیع و فروش مرغ کشتار روز هستند و با متخلفانی که مرغ کشتار روز را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده می رسانند، برخورد می کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: اگر مرغدار، عوامل کشتار، عوامل توزیع و یا حتی خرده فروش در عرضه مرغ نرخی بالاتر از نرخ مصوب را اعمال کنند، بطور قطع بازرسان با آنها برخورد تعزیراتی خواهند کرد.

کریمی با اشاره به اینکه مرغ منجمد به صورت روزانه برای تعدیل نرخ مرغ در بازار استان، درحال توزیع است، اظهار داشت: افزایش قیمت مرغ کشتار روز در بازار به علت افزایش قیمت مرغ زنده به علت آزادسازی نرخ نهاده های دامی است.

وی افزود: مرغدارها معتقدند که نرخ تمام شده مرغ زنده بیشتر از آنچیزی است که حالا بعنوان نرخ مصوب در نظر گرفته شده و ازاین رو شاهد افزایش قیمت مرغ کشتار روز در بازار هستیم. این امر در سطح وزارت جهاد کشاورزی درحال بررسی است تا در صورت احتیاج به اصلاح قیمت، نسبت به آن اقدام گردد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان تابع آنچیزی است که شورای قیمت گذاری کشور اعلام می کند و هم اکنون با عنایت به آخرین قیمت اعلام شده از جانب این شورا، نرخ هر کیلوگرم مرغ کشتار روز ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و هر نوع قیمتی بالاتر از آن گران فروشی تلقی شده و تخلف است.

کریمی با اشاره به اینکه مرغ کشتار روز با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ مصوب در بازار استان به فروش می رسد، خاطرنشان کرد: در بعضی از مناطق و شهرستان های استان، علیرغم برخوردهای بسیاری که انجام شده اما همچنان به تخلفات خود ادامه می دهند و باید برای آنها پرونده های سنگین تری در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر اینست تا هیچ کمبود مرغی در بازار استان نباشد، اظهار داشت: در ویترین همه فروشگاه ها مرغ وجود دارد و تلاش ما هم بر این مسئله است تا نیاز مردم به مرغ مرتفع شود.

منبع: