تعرفه های صادراتی محصولات کشاورزی تا دو هفته آینده اعلام می شود

به گزارش زیپو کالا، معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: تعرفه های صادراتی محصولات کشاورزی در نهایت تا دو هفته آینده اعلام می شود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا محمد قربانی در پاسخ به این سؤال که چرا تعرفه های صادراتی محصولات کشاورزی که قرار بود تا آخر شهریور ماه اعلام گردد هنوز اعلام نشده است، اظهار داشت: در قانون هیچ اشاره ای به اعلام تعرفه های صادراتی از اول مهر ماه نشده و گفته شده هر زمان تغییراتی صورت گیرد شش ماه بعد لازم الاجراست.

وی افزود: هم اکنون عوارض صادراتی بعضی از محصولات تعیین شده است. تعیین عوارض ها به همراه سیاست های پشتیبان و همزمان با الگوی کشت اعلام خواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: الگوی کشت و سیاست های پشتیبان ما آماده است و مقرر است در ارتباط با یک مورد که بحث آب است باید با وزارت نیرو به تفاهم کامل برسیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: عوارض صادراتی محصولات کشاورزی در نهایت تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد و عوارض را در حدی خواهیم گرفت که جذابیت لازم برای صادرات حذف شود مگر این که سهمیه صادراتی داشته باشیم.

قربانی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، خاطرنشان کرد: در تعرفه های صادراتی محصولات آب بر حداقل ۱۰۰ درصد افزایش تعرفه ای خواهیم داشت. همینطور در ارتباط با برخی کشورها باید تعرفه خویش را متناسب با تعرفه آنها تنظیم نماییم.
وی ضمن اشاره به این که برای کشورهای اوراسیا که مشغول مذاکره هستیم، تعرفه متفاوتی داریم، اظهار نمود: یعنی محصولاتی که آنها به کشور ما وارد می کنند ما هم موظفیم محصولاتی به آنها با تعرفه ای دیگر صادر نماییم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در ارتباط با سایر کشورها، محصولاتی که در گلخانه تولید می شود عوارض کمتری در نظر گرفته می شود. یعنی تعرفه ۱۰۰ درصد موضوعیت ندارد، چون آب کمتری مصرف می شود. ولی در محصولات مزرعه ای که آب بر هستند، طبق سیاست کلی حداقل ۱۰۰ تعرفه صادرات در نظر گرفته می شود.