مدیركل بنادر خوزستان خبر داد؛ ورود ۲۳ کشتی حامل گندم به بندر امام از شروع سال تابحال

زیپو کالا: مدیرکل بنادر خوزستان با اشاره به ورود یک فروند کشتی ۱۰۰ هزار تنی حامل گندم به بندر امام، میزان گندم های وارداتی به این بندر از شروع سال تا کنون را بیش از ۱.۷ میلیون تن عنوان نمود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: باتوجه به آبخور بالای کشتی به میزان ۱۳.۸ متر، عملیات سبک سازی آن بمنظور استقرار در حالت پایدار و ایمن و شروع فوری عملیات تخلیه در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اضافه کرد: تخلیه کشتی مذکور با حساسیت و شرایط خاص با استقرار ۳ دستگاه مکنده پرقدرت شروع شده و پیش بینی می گردد تا ۱۰ روز آینده پروسه تخلیه از کشتی بطور کامل صورت بپذیرد.
وی با اشاره به این که از شروع سال جاری تا حالا بیش از یک میلیون و ۷۳۳ هزار تن گندم بوسیله بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است، اظهار داشت: این میزان در مقایسه با زمان مشابه بیش از ۱۱۳ درصد رشد را نشان میدهد.
وی شمار کشتی های گندم وارداتی به این بندر راهبردی امسال ۲۳ فروند عنوان و اشاره کرد: چند فروند کشتی حامل گندم نیز در راه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) هستند که به زودی وارد لنگرگاه آن خواهند شد.
آقایی در تشریح قابلیت ها و توانمندی های این بندر بزرگ تجاری گفت: با وجود اسکله و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، هم اکنون امکان پهلودهی و تخلیه کشتی هایی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در بندر امام خمینی (ره) مهیاست و با وجود افزایش متوالی حجم واردات کالاهای اساسی با ارتقای توان تجهیزاتی و عملیاتی موفق به تخلیه انواع محمولات کالای اساسی با نرخ سرعت تخلیه مطلوب بوده است.
آقایی افزود: حدود ۴۰ درصد گندم وارد شده به این مجتمع بزرگ بندری بوسیله حمل و نقل ریلی به مقاصد مختلف کشور ارسال شده است که گویای بهره گیری از تمامی ظرفیت های وجوه حمل و نقل برای پایداری امنیت غذایی کشور است.
گفتنی است محموله های گندم بعد از انجام تشریفات قانونی و گمرکی در کوتاهترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال خواهند شد و دغدغه بازار مصرف در حوزه تامین مواد غذایی مرتفع خواهد شد.

منبع: