وزیر جهاد كشاورزی: صادرات دام زنده به خارج از کشور

به گزارش زیپو کالا، وزیر جهاد کشاورزی از صادرات دام زنده به خارج از کشور اطلاع داد و اظهار داشت: ممنوعیتی در برابر صادرات دام و فرآورده های دامی و گوشتی وجود ندارد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، محمد جواد ساداتی نژاد پس از ظهر پنجشنبه در خاتمه سفر یک روزه خود به گرمسار و در جمع خبرنگاران در محل سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار، در رابطه با آخرین وضعیت صادرات دام کشور، بیان نمود: طی روزهای آتی اولین محموله صادراتی دام کشور، راهی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰۰ هزار سفارش صادرات دام زنده در استانهای کشور ثبت شده است، تصریح کرد: برای کاهش بروکراسی صادرات به استان ها واگذار شده تا خودشان تصمیم بگیرند که چطور و به چ میزبانی دام را صادر کنند.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ممنوعیتی در صادرات فرآورده های دامی و طیور نداریم، تصریح کرد: برای حذف امضاهای طلایی و تسهیل شرایط در صادرات دام، تمام امور مرتبط به صادرات همچون ثبت سفارش به استان ها واگذار شده است.
ساداتی نژاد همینطور ضمن اشاره به خرید تضمینی گندم و حمایت هایی که از کشاورزان و دامداران شده است، اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بعلاوه یک هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کشت تعیین شد که بسیار بالاتر از سال قبل بود و هدف ما هم از این افزایش ایجاد رغبت بین تولید کنندگان برای فروش تضمینی گندم ها بوده است.

منبع: