بانك مركزی اعلام كرد؛ رشد ۵۱ درصدی پرداخت ودیعه مسکن

زیپو کالا: بنا بر اعلام بانک مرکزی، نظام بانکی کشور از شروع سال جاری تا امروز، مبلغ ۵۶۶ هزار میلیاردریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان اعطا شده است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از بانک مرکزی، از تاریخ ۶ تیرماه و با ابلاغ شیوه نامه مربوط به بانکهای عامل، تا حالا به میزان ۱۳ هزار میلیاردریال به ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است که این میزان نشان دهنده رشد ۵۱ درصدی نسبت به ۱۰ مرداد ماه امسال است. گفتنی ست تا حالا با معرفی وزارت راه و شهرسازی برای ۴۷ هزار نفر بمنظور دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در بانکهای عامل پرونده تشکیل شده است.
همچنین بمنظور پشتیبانی از جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوطه (۳۱ فروردین) تا حالا به ۲۴۱ هزار نفر به میزان ۹۶ هزار میلیاردریال وام قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است. ضمن آنکه در همین راستا و بمنظور تسهیل تامین هزینه های ازدواج جوانان از شروع سال تا حالا به ۳۴۳ هزار نفر به مبلغ ۴۷۰ هزار میلیاردریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان اعطا شده است.

امکان ثبت شکایات مردمی درباب تسهیلات فرزندآوری و ازدواج
یادآور می شود، متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری، ازدواج و ودیعه مسکن که درباب دریافت این دسته از تسهیلات اعتراض دارند می توانند نسبت به ثبت شکایات بوسیله «سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات» بانک مرکزی با مراجعه به آدرس https: //crm.cbi.ir و با انتخاب گزینه «ثبت درخواست» و تکمیل موارد درخواستی شامل: استان، شهرستان، موضوع، کد ملی، تاریخ تولد، نوع مشتری، شماره تماس، آدرس پستی و … نسبت به درج شکایت خود اقدام نمایند.

منبع: