قیمت طلای جهانی شدت گرفت

زیپو کالا: قیمت طلا امروز سه شنبه به بالاترین حد خود در چهار هفته گذشته رسید و روند پیروزی خویش را تا پنجمین جلسه افزایش داد، چونکه کاهش ارزش دلار آمریکا و بازده خزانه داری سبب افزایش تقاضا برای این فلز امن در بحبوحه نگرانی ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی شد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه بامداد به وقت شرقی با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۷۷۳ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا هم با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۷۷۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.
دلار در مقابل رقبای خود با ۰.۲ درصد کاهش به پایین ترین حد در یک ماه گذشته رسید و طلای دلاری را برای سایر دارندگان ارز ارزان تر کرد.
بازده خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده به پایین ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کم کرد.
ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets می گوید: طلا می تواند اندکی بالاتر از ۱۸۰۰ دلار باشد چونکه دلار در طول ماه اگوست به تضعیف خود ادامه می دهد.
اگر اوضاع به خوبی پیش نرود، فدرال رزرو امکان دارد در مقطعی افزایش نرخ بهره را متوقف نماید تا اقتصاد بهبود یابد. نظرسنجی ها نشان داد که کارخانه ها در ایالات متحده، اروپا و آسیا در ماه جولای با کاهش تقاضای جهانی و محدودیت های سختگیرانه چین برای کووید-۱۹ تولید را کاهش داده اند.
طبق گزارش رویترز، هزینه های ساخت وساز ایالات متحده در ماه ژوئن ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد. طلا که به علت انتظارات کاهش نرخ بهره تمایل به افزایش قیمت دارد، از زمان سقوط در ۲۱ جولای به پایین ترین سطح خود در بیشتر از یک سال گذشته، نزدیک به ۱۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است. ترس از رکود هم بر ریسک پذیری سرمایه گذاران تاثیر گذاشته است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۰.۲۶ دلار رسید، پلاتین در ۹۰۶.۹۴ دلار ثابت ماند، در حالیکه پالادیوم با یک درصد افزایش به ۲۲۱۵ دلار و ۱۲ سنت رسید.