در گزارش زیپو كالا مطرح شد؛ ساخت ۲۶۱ واحد کارگاهی دانش بنیان در ۷ شهرک فناوری کشور

معاون وزیر صمت از ساخت ۲۶۱ واحد کارگاهی دانش بنیان در ۷ شهرک فناوری کشور با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اطلاع داد.

علی رسولیان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت شرکتهای دانش بنیان، اظهار نمود: با همکاری معاونت علمی و فناوری ۲۶۱ واحد کارگاهی دانش بنیان با متوسط متراژ ۲۵۰ مترمربع و سرمایه گذاری ۵ هزار و ۹۲۵ میلیاردریال در ۷ شهرک فناوری کشور ساخته خواهد شد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: البته برای مشارکت در ساخت واحدهای کارگاهی عمومی و دانش بنیان، چارچوب مناسبی ابلاغ خواهد گردید که بر مبنای آن ظرفیت سنجی لازم از نظر متقاضیان، شناسایی شهرک های صنعتی دارای توجیه فنی و اقتصادی و تقاضا محور مدنظر قرار می گیرد.
رسولیان با اشاره به اینکه حالا نزدیک به ۶۰۰ واحد دانش بنیان تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند، اضافه کرد: در شهرک هایی که زمین برای واگذاری به متقاضیان کم است، مزایده برگزار می شود، اما این فرایند برای شرکتهای دانش بنیان حذف شده و آنان بدون مزایده می توانند زمین مورد نظر خویش را تحویل بگیرند.

وی افزود: میزان پیش پرداخت حق بهره برداری هم از ۱۰ درصد و در بعضی مناطق محروم از پنج درصد بیشتر نیست و مدت زمان بازپرداخت هم ۴۸ ماهه خواهد بود.

منبع: