رئیس بنیاد ملی گندمكاران كشور: خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۳۰ درصد افزوده شد

به گزارش زیپو کالا رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور اظهار داشت: خوشبختانه میزان تولید و مهم تر از آن خرید گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، عطاالله هاشمی اضافه کرد: این افزایش ناشی از مدیریت خوب مزرعه، کمک کارشناسان و مهم تر از همه اصلاح قیمت گندم بود که سال جاری با کمک شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی کمک مجلس و دولت صورت گرفت.
وی اظهار داشت: سال قبل نزدیک به ۴ میلیون و۶۰۰ هزار تن کل خرید سالانه مان بود در حالیکه تا حالا نزدیک به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در کل کشور خرید شده و برآورد می شود سال جاری بین ۶.۵ تا ۷ میلیون تن سال جاری خرید داشته باشیم.
هاشمی افزود: تحقق این مهم سبب خواهد شد که امنیت غدایی ما بیشتر و میزان واردات کم بشود و در نهایت کشاورزان هم از کاشت خودشان راضی بشوند و مصرف کنندگان راضی تر باشند.
وی اظهار داشت: مبحث مهمی که اخیراً کشاورزان از آن گلایه داشتند و درحال پیگیری هستیم، تأخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران بود، چون گندم کاران وقتی گندم را می کارند در زمان برداشت انتظارشان این است که مطالباتشان پرداخت بشود، چونکه آنها بدهی دارند.
وی افزود: ما هم اکنون حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور به کشاورزان گندمکار بدهکار هستیم که امیدوارم هفته آینده بخش عمده ای از این مطالبات پرداخت بشود.
رئیس بنیاد گندمکاران کشور اضافه کرد: مطالبات کشاورزان استان آذربایجان شرقی هم با عنایت به این که جزو استان هایی است که برداشت آن در آخر فصل انجام می گیرد و فصل کاشت هم زودتر آغاز می شود، پرداخت می شود.
هاشمی اظهار داشت: تقریباً تا حالا ۵۷ هزار میلیارد تومان در سطح کشور از بابت گندم های خریداری شده پرداخت شده است.

منبع: