سقوط اقتصاد آمریکا بر طلای جهانی تاثیر خواهد داشت؟

قیمت طلا امروز، جمعه کم شد برای اینکه افزایش ارزش دلار آمریکا و نگرانی ها نسبت به افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط بانکهای مرکزی بزرگ برای مهار تورم، جذابیت طلا را کم کرد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه بامداد به وقت شرقی با ۰.۸درصد کاهش به ۱۷۱۸ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۵درصد کاهش به ۱۷۱۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.
نرخ های بهره بالاتر بازده اوراق قرضه و هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را بیشتر می کند. طلا همچنان برای نخستین افزایش هفتگی خود در ۶ ماه اخیر تعیین شده است که تا کنون ۰.۵ درصد افزایش داشته است.
دلار در مقابل رقبای خود ۰.۳ درصد افزوده شد و شمش به قیمت دلار را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند گرانتر کرد.
ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets اظهار داشت: طلا در روند نزولی قرار دارد و افزایش هایی که درحال وقوع هستند کوتاه مدت هستند برای اینکه طلا به سبب کاهش انتظارات تورمی تحت فشار قرار گرفته است.
با وجود این که اقتصاد منطقه یورو از تاثیر جنگ روسیه در اوکراین رنج می برد، بانک مرکزی اروپا در مبارزه با تورم فزاینده به همتایان جهانی ملحق شد برای اینکه روز پنجشنبه نرخ های بهره را بیش از اندازه انتظار افزایش داد.
نشست سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده در هفته آتی برگزار می گردد که در آن انتظار می رود سیاست گذاران نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه بالا برند.
داده های روز پنجشنبه نشان داد که مطالبات اولیه هفتگی، بیکاری در ایالات متحده به بالاترین حد خود در هشت ماه اخیر رسیده و فعالیت کارخانه ها در ماه جولای کم شده است که آخرین نشانه ای از کندشدن اقتصاد ایالات متحده تحت فشار نرخ های بهره قوی و تورم است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸.۷۶ دلار رسید، در صورتیکه پلاتین ۰.۳ درصد افزوده شد و به ۸۷۵.۵۰ دلار رسید و پالادیوم ثابت به ۱۸۹۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.