مدیرعامل شهرهای جدید مطرح كرد مهلت یک ماهه به دستگاهها برای تامین زمین نهضت مسکن

به گزارش زیپو کالا مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: دستگاه هایی مثل محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، مرجع پاسخگویی به استعلامات درباب الحاق اراضی به نهضت ملی مسکن هستند و بنا به دستور ریاست جمهوری اگر تا یک ماه پاسخ استعلامات داده نشود مراحل صدور پروانه و اجرای پروژه ها در اراضی مورد نظر شروع می شود.
علیرضا جعفری در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای جدید با کمبود زمین مواجهیم. این مساله در پردیس، اندیشه، هشتگرد، گلبهار، پرند و صدرا وجود دارد. در شهرهای مذکور پیگیری هایی انجام شده و برخی اراضی برای الحاق به این شهرها شناسایی شده است.

ساخت سه شهرک در تهران از اوایل سال آینده
وی ادامه داد: در استان تهران راه اندازی سه شهرک جدید را در دستور کار داریم که درحال تهیه طرح های جامع آن هستیم. انشاءالله پس از نهایی شدن طرح های جامع اقدامات آماده سازی را انجام می دهیم که حدود شش ماه زمان می برد. من امیدوار هستم تا آخر سال بتوانیم مشکل تامین زمین را حل نماییم و از شروع سال آینده کارهای اجرائی در سه شهرک مورد نظر را شروع نماییم.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره راهکارهای تامین زمین پروژه نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در هفته های گذشته مذاکرات و نشست هایی با برخی استانداران و معاونت های عمرانی استانداران داشتیم و درباب تاکید ریاست جمهوری بر بحث زمین، ضرورت اجرای پروژه های مسکونی و ایجاد سکونتگاه های مطلوب برای شهروندان صحبت شد. استانداران به جد پیگیر این مساله هستند و امیدوار هستم با پیگیری این عزیزان مساله الحاق اراضی در جلسات فنی و شورای برنامه ریزی استانها محقق شود.
جعفری اشاره کرد: دستگاه هایی مثل محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و هم چنین میراث فرهنگی، مرجع پاسخگویی به استعلامات درباب الحاق اراضی هستند. باید ظرف یک ماه دراین زمینه پاسخ بدهد. طبق دستور ریاست محترم جمهوری اگر این اقدام صورت نگیرد به منزله مثبت بودن پاسخ خواهد بود و سایر مراحل صدور پروانه در دستور کار قرار می گیرد.

مترو پردیرس از مطالبات مردم شرق تهران است
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت مترو تهران ـ پردیس اظهار داشت: مطالعات مترو پردیس طبق نشریه ۷۷۷ که استاندارد طرح های حمل و نقل را بررسی می کند در دستور کار است. دو پیشنهاد در ارتباط با مسیر مترو توسط مشاور طرح ارائه شده که درحال بررسی است. من فکر می کنم باتوجه به مطالعات جدیدی که داریم و باتوجه به ظرفیت های توپوگرافی و جغرافیایی منطقه بتوانیم طرح های بهینه تری را داشته باشیم.
جعفری توضیح داد: هفته گذشته مکاتباتی با مراکز آماری و اطلاعاتی درباب اطلاعت حمل و نقل مسافر، ظرفیت ها و ضرورت مسافرپذیری این خط داشتیم. از دستگاه های مربوطه خواستیم آخرین آمار را به ما ارائه دهند تا در گزارش های اطلاعاتی پیمانکار بررسی نماییم. بمحض اینکه آمار جدید به دست ما برسد بر ضرورت اجرای طرح تاکید بیشتری شود.
وی، پروژه مترو پردیس را یکی از محورهای حمل و نقل شرق تهران دانست و اظهار داشت: از مطالبات جدی که مردم شرق تهران دارند ساختارهای حمل و نقل و تردد است که مترو پردیس به عنوان یک ظرفیت برای شهرهای شرق استان تهران و آسایش هموطنان دیده می شود.

منبع: