رونمایی مثل درخت زیر آسمان خوانسار

مراسم رونمایی از مستند «مثل درخت» در شهر زادگاه فضل الله جواهری کارکتر اصلی فیلم(یکی از کارآفرین های نمونه کشور) برگزار گردید.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، شامگاه ۱۸ تیر ماه همزمان با شب عید قربان با حضور تعدادی از هنرمندان، مسؤلان و مردم خوانسار، فضای باز دهکده گردشگری گلستان کوه، شاهد اجرای سالار عقیلی و گروه موسیقی اش بود و در ادامه بعد از تقدیرها و سخنرانی ها؛ فیلم مستند «مثل درخت» به کارگردانی محسن خان جهانی به نمایش درآمد.

در ابتدای این برنامه که اجرای آنرا شهرام درخشان برعهده داشت، فضل الله جواهری کارافرین نمونه کشور به روی سن دعوت شد.
فضل الله جواهری که سوژه اصلی مستند «مثل درخت» است، در سخنانی ضمن اشاره به سختی هایی که در زندگی داشته و این که هیچ وقت به دنبال ثروتمند شدن نبوده است، اظهار داشت: من زندگی ام را از زیر صفر شروع کردم و همیشه تلاش کردم کار کنم و آرزو داشتم و دارم آنچه را در توانم است برای کشورم انجام دهم. من زمانی که کار را شروع کردم به خدا امید داشتم و همیشه از خدا خواستم به من کمک نماید. در این راه هر هزینه ای که کردم برایم برگشته و هیچ گاه به مشکل مالی برنخوردم. من تلاش کرده ام، خادم مردم باشم و سراغ کارهایی بروم که همه انجام نمی دهند. هیچ وقت نخواسته ام پا جای پای کسی بگذارم چون معتقد بودم باید خودم باشم و ببینم در این مملکت چه کاره هستم و برای چه آمده ام.
او اضافه کرد: من فکر کردم که ما مردم هستیم که می توانیم این مملکت را بسازیم و اگر دست به دست هم دهیم مملکتی می سازیم که از ژاپن بالاتر باشد، ولی منتها همیشه تفرقه بین ما بوده است و گفته اند اگر کسی کاری میکند یا به دنبال سود درآوردن است یا می خواهد کارهای آنچنانی انجام دهد. در صورتی که من دنبال پول درآوردن نبودم و اگر می خواستم پول درآورم به خوانسار نمی آمدم. وقتی قرار باشد انسان از دنیا برود چه فرقی میکند صد هزار تومان داشته باشد یا صد میلیارد؟ آنچه مهم می باشد، هدفی است که در زندگی داشته و کاری است که برای مردم انجام داده است.
فضل الله جواهری ضمن اشاره به این که اگر ثمره ای داشته باشیم مهم می باشد، افزود: من هم میتوانستم پولم را به ترکیه و کانادا ببرم ولی نرفتم چون کشورم را از هر جای دیگر دنیا بیشتر دوست دارم. تمام دنیا را هم دیده ام البته نه برای تفریح بلکه برای مطالعه و این که ببینم چرا ما مثل آلمان و ژاپن نیستیم؟ این در شرایطی است که مردم ایران باهوش هستند ولی از باهوشی زیاد همه کاره هستند و بیکاره. ما اگر بتوانیم این هوش را در راه خودش استفاده نماییم والله که میتوانیم کشور را بسازیم و در همین خوانسار شرایطی فراهم نماییم که محصولاتی را صادر نماییم، منتها ما هیچگاه همدیگر را باور نداشتیم.

فضل الله جواهری در انتها اظهار داشت: من آرزو دارم که یک روزی بتوانم تمام اهدافم را در کشور پیاده کنم. عمری از من باقی نمانده ولی عشقم به کار مرا زنده نگه داشته و اگر کمک فکری و همکاری شود ایده هایی دارم که اجرای آنها به نفع کشور خواهد بود البته اگر مسؤلان مربوطه همراهی کنند.
در ادامه لطفعلی بخشی یکی از اساتید دانشگاه در رشته اقتصاد در سخنانی ضمن اشاره به این که کسب و کار و کارآفرین ها در انواع مختلف تقسیم بندی می شوند، اظهار نمود: برخی کارآفرین ها پول خویش را در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنند، برخی دیگر صرفاً کار خویش را گسترش میدهند و اشتغال آفرینی ایجاد می کنند و گروه سومی هم وجود دارد که در کنار کار و گسترش آن، برای کشور هم کار خیر انجام میدهد و به نفع مملکت کار میکند و این موردی است که کشور به آن بسیار نیاز دارد. آقای جواهری از این دسته است و من برایش طول عمر آرزو میکنم.

در ادامه این مراسم با حضور رسول صدرعاملی (کارگردان) منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، یدالله کابلی، پوراحمد مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، این صندوق با هدایایی از این کارآفرین نمونه قدردانی نمود.
سپس مهندس علی جواهری پسر فضل الله جواهری در دقایق کوتاهی از پدرش و حمایت هایش گفت و از مادرش که در سالن حضور داشت یاد کرد و اظهار داشت که او چگونه حامی و پشتیبان پدرش بوده است.
در بخشی دیگری از مراسم پوستر فیلم «مثل درخت» که توسط بهزاد خورشیدی طراحی شده بود با حضور رسول صدرعاملی، محسن خان جهانی، بهزاد خورشیدی و همسر جواهری رونمایی گردید.

در این بخش محسن خانجهانی کارگردان فیلم هم اظهار داشت: من تمام تلاش خویش را انجام دادم که فیلم سفارشی نسازم و عین زندگی باشد و از جانب آقای جواهری در این مورد دستم باز گذاشته شد و هم اکنون به ساخت این فیلم افتخار می کنم.
در انتها غضنفری تنها روحانی حاضر در برنامه که اهل خوانسار بود. اظهار داشت که فضل الله جواهری چگونه خیلی از جوانان را مشغول به کار کرده است.
وی در ادامه ساعتی را به این کارآفرین هدیه و اظهار نمود که این ساعت عزیزترین یادگاری در بیت آنها از جانب پدرش است.
در این برنامه که با پخش مستند «مثل درخت» به پایان رسید، سیف الله صمدیان، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، نگار آذربایجانی (کارگردان)، شایسته ایرانی (بازیگر)، احمدرضا طایی، مهدی باقری، آرش قاسمی، کاوه معین فر، آرش زاهدی اصل از فعالان عرصه سینما حضور داشتند.
همینطور یدالله کابلی، حمید رضا نوربخش، رضا بنفشه خواه، هوشنگ توکلی، نیکنام حسین پور هم به دعوت صندوق اعتباری هنر در این مراسم حضور داشتند.
آیین رونمایی از مستند «مثل درخت» به زودی در تهران هم برگزار می شود.

منبع: