وزیر راه و شهرسازی: پروژه مسکن همت آباد الگوی موفقی برای وزارت راه و شهرسازی است

به گزارش زیپو کالا اصفهان وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به اصفهان از پروژه مسکن محله همت آباد بعنوان پروژه پایلوت کشوری در چارچوب طرح های بازافرینی شهری بازدید نمود.

رستم قاسمی امروز (پنجشنبه، ۲۶ خردادماه) که در جریان بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور به اصفهان سفر کرده پس از ادای احترام به شهدای هشت دفاع مقدس، از پروژه مسکن محله همت آباد بعنوان پروژه پایاوت کشوری در چارچوب طرح های بازافرینی شهری بازدید کرد.

برای اجرای پروژه مسکن محله همت آباد دفاتر تسهیلگری بوجود آمده است. طرح بازافرینی شهری محله همت آباد با مشارکت ۲۳ مالک که آورده شان زمینهای آنان بوده است، امکان ساخت ۷۲ واحد فراهم شده که تابحال ۲۴ واحد تکمیل و تحویل ساکنان شده است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حجم زیادی از زیرساخت های کشور در شهرهای مختلف، بافت های فرسوده است که تعیین تکلیف این بافت ها از وظایف وزارت راه و شهرسازی است.

رستم قاسمی اضافه کرد: طرح محله همت آباد بعنوان یک الگو مطرح است که در این طرح ۷۵ هزار هکتار زمین این منطقه با تغییر و استفاده از روش جدید به کار گرفته شده، امکان ساخت بیشتر از ۲ هزار واحد را فراهم نموده اند.

وزیر راه و شهرسازی از رعایت زیرساخت ها در این منطقه اطلاع داد و اظهار داشت: این روش بسیار کاربردی است و حتما در تهران در مورد توسعه این روش صحبت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ۱۵ درصد از طرح نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده دیده شده که ۵۰ هزار واحد هم برای تغییر بافت های فرسوده در دست اجرا داریم.