بیانیه سازمان بنادر درباره آخرین وضعیت ۲ نفتکش یونانی

سازمان بنادر و دریانوردی در اطلاعیه ای آخرین وضعیت ۲ نفتکش یونانی توقیف شده در آب های خلیج فارس را شرح داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان مرجع حاکمیت دریایی ایران در اطلاعیه ای ضمن تشریح آخرین وضعیت ۲ نفتکش یونانی توقیف شده در آب های خلیج فارس اعلام نمود: تمامی خدمه این ۲ نفتکش در سلامت کامل جسمی و روحی قرار دارند و ارتباط تلفنی آنها با خانواده هایشان تسهیل می شود.
در بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی آمده است:

۱. به دنبال اعلام شرکت خدمات کشتیرانی فرهنگ آب های آرام بعنوان نماینده رسمی «پی اند آی» و مالکان ۲ نفتکش یونانی در خصوص وصول پیام های مختلف از جانب مالکان و کلوپ های «پی اند آی» آنها و ابراز نگرانی از وضعیت خدمه تانکرهای Delta Poseidon و Prudent Warrior، بعد از انجام هماهنگی های لازم توسط سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با حضور روی تانکرهای فوق با فرمانده تانکرها ملاقات کردند که نتایج آن به این شرح است:

۲. در این ملاقات فرمانده هر ۲ کشتی تأیید کردند که تمامی خدمه از لحاظ روحی و جسمی در وضعیت مناسبی قرار دارند و برخورد نیروهای نظامی هم با آنها کاملاً مناسب بوده و هیچ گونه شکایتی در این خصوص گزارش نشده است. همینطور جهت تسهیل ارتباط تلفنی خدمه کشتی با خانواده هایشان قرار شد نماینده کشتی تعدادی سیمکارت به همراه تلفن همراه تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.

۳. فرماندهان دو شناور همینطور درخواست های غذایی و آب و آذوقه و سایر اقلام مصرفی را تهیه و در اختیار نماینده کشتیرانی قرار دادند، همینطور هماهنگی لازم جهت دریافت زباله از کشتی و تحویل آن به ساحل صورت گرفت.

۴. همینطور با عنایت به حضور برخی از خدمه روی کشتی برای مدت طولانی، مبحث جابه جایی برخی از ملوانان با فرمانده کشتی مطرح و مقرر شد در صورت موافقت مالکان شناورها، هماهنگی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

۵. ضمناً با عنایت به این که تانکرهای مذکور حامل مشتقات نفتی بودند، از جانب معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان سفارش های ایمنی و زیست محیطی لازم به فرماندهان کشتی ها عرضه شد و همینطور با عنایت به اهمیت و حساسیت منطقه از لحاظ زیست محیطی که بعنوان منطقه ویژه زیست محیطی از جانب سازمان بین المللی دریانوردی و کنوانسیون مارپل شناخته شده است، سفارش های لازم جهت جلوگیری از آلودگی و حفظ ایمنی خدمه و کشتی به فرمانده کشتی ها عنوان شد.

۶. همینطور با عنایت به درخواست فرمانده کشتی و مطابق مقررات و استانداردهای بین المللی مقرر شد که همکاریهای لازم در جهت تسهیل اجرای الزامات بین المللی توسط خدمه کشتی اقدامات جاری همچون ثبت و ضبط وقایع کشتی، صورت گیرد.

۷. ضمناً کنفرانس تلفنی بین فرمانده، نماینده کشتی و دفتر مرکزی مالکان کشتی در یونان برقرار شد و مالکان کشتی دستورات لازم در مورد حفظ و نگهداری از کالا را به فرمانده عرضه کردند.

۸. به فرمانده کشتی ها اعلام گردید در صورت بروز هر گونه نیاز جدید، مراتب مربوطه را به اطلاع نماینده کشتی جهت تهیه و حل آن اعلام نماید که در این رابطه سازمان بنادر و دریانوردی همکاریهای لازم را به عمل خواهد آورد.

۹. در این ملاقات به فرمانده و خدمه کشتی هم اعلام گردید که هیچ محدودیتی مطابق استانداردهای بین المللی برای انجام کارهای جاری روزانه و تردد آنها روی کشتی وجود نخواهد داشت.
۱۰. همینطور بر مبنای هماهنگی های به عمل آمده امکان ملاقات کنسولی با خدمه این دو کشتی هم فراهم گشته است.

منبع: