ساخت دستگاه رسوب گیر انواع آلایندگی جلبکی و رسوبی

زیپو کالا: دانشجوی دانشگاه آزاد واحد ایلام، موفق به طراحی و ساخت دستگاه رسوب گیر انواع آلایندگی جلبکی و رسوبی شده است که استفاده از این محصول باعث کاهش صدمات به تأسیسات فنی و زیست محیطی می شود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، جلال میرزایی، مجری طرح در توضیح این محصول اظهار داشت: در ایستگاه های پمپاژ و خط انتقال سدها و منابع ذخیره آب همیشه با پدیده ای به اسم رسوب و انواع آلایندگی های زیست محیطی مواجهیم که سبب ایجاد اختلال در روند کار شده و باعث صدمات جبران ناپذیر به تأسیسات و به تبع آن محیط زیست می شود. برای رفع این مشکل «دستگاه رسوب گیر انواع آلایندگی جلبکی و رسوبی» طراحی و نمونه آزمایشی آن ساخته شده است.

میرزایی تصریح کرد: «دستگاه رسوب گیر انواع آلایندگی جلبکی و رسوبی» می تواند سبب کاهش صدمات به تأسیسات فنی و زیست محیطی و سالم نگه داشتن ورودی تأسیسات ایستگاه های آب شده و بسیار مثمرثمر باشد.

وی با بیان اینکه این وسیله در ورودی انواع ایستگاه های پمپاژ آب و سدها و انواع منابع ذخیره آب نصب می شود، خاطرنشان کرد: سوراخ های بدنه محفظه استوانه ای شکل از جنس استیل ضد زنگ در ایستگاه های پمپاژ آب با ورود آب به داخل این محفظه بعنوان یک فیلتر عمل می کنند، با عنایت به سختی آب ناحیه مورد نظر این سوراخ ها پس از مدتی رسوب کرده و این رسوب ها مانع عبور آب می شوند؛ دستگاه رسوب گیر با عنایت به طراحی ای که روی آن صورت گرفته، در خارج از بدنه این فیلتر و حول محور استوانه مطابق برنامه ریزی در ساعت مشخصی مبادرت به پاک کردن فیلتر بدون حضور اپراتور یا شخص می کند. در واقع یکی از مهم ترین مزیت های این دستگاه، عدم حضور اپراتور و نصب در اعماق ایستگاه های پمپاژ است.
میرزایی با اشاره به اینکه نمونه آزمایشی این محصول در ایستگاه های پمپاژی نصب شده است، اظهار داشت: کارآیی آن قابل قبول و منحصر به فرد است. مکانیزم فعالیت دستگاه، مانع جمع شدن، تکثیر و تشکیل هر نوع جلبک، رسوب املاح آب در محل ایستگاه های پمپاژ می شود که از لحاظ زیست محیطی یک شاهکار بشمار می رود.

وی با بیان اینکه مقرر است نمونه آزمایشی این محصول در رویداد ملی “عصر امید” دانشگاه آزاد اسلامی به معرض نمایش گذاشته شود، تاکید کرد: تمام دستگاههای مصرف کننده طرح های آب رسانی، آب آشامیدنی، کشاورزی، شرکت ها و کارخانجات صنعتی و تولیدی می توانند از مشتریان بازار هدف این طرح تلقی شوند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، نمایشگاه و رویداد ملی “عصر امید” با محوریت هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت آپ و هزار شرکت فناور و خلاق، ۸ تا ۱۱ خرداد ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار می گردد.

منبع: