استاندار اردبیل خبر داد؛ اختصاص ۲۸ میلیارد تومان برای تکمیل محور کلور – درام

به گزارش زیپو کالا استاندار اردبیل از اختصاص ۲۸ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور برای تکمیل محور کلور – درام اطلاع داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، سید حامد عاملی ظهر جمعه در بازدید از محور ارتباطی کلور – درام در خلخال اظهار نمود: این پروژه برای استان اردبیل بسیار مهم می باشد و ما آثار مثبت اقتصادی آنرا در زندگی مردم مشاهده خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل در توسعه اقتصادی استان عقب مانده است و ما با اولویت و لزوم باید زیرساخت های لازم اقتصادی را همچون راه، آب، برق، گاز و… تأمین نماییم تا آثار مثبت آنها را در ایجاد تحول اقتصادی به عینه ببینیم.
استاندار اردبیل کلور – درام را یکی از محورهای مهم ارتباطی جنوب استان اردبیل برشمرد و اظهار داشت: تکمیل این پروژه امسال در کنار جلب رضایت مردم، دستاورد اقتصادی در توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.
عاملی اضافه کرد: با عنایت به این اولویت ها و مطالبه جدی مردم جنوب استان، ما با فوریت و از محل سفر رئیس جمهور ۲۸ میلیارد تومان منابع را برای تکمیل این محور ارتباطی اختصاص داده ایم تا کار متوقف شده در این راه با تلاش پیمانکاران فعال و روند اجرایی مناسبی را در این راه ارتباطی شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این اعتبار به صورت نقدی در اختیار پیمانکار قرار گرفته تا بخشی از بدهی پیمانکار پرداخت و روند اجرای پروژه سرعت گیرد.
عاملی با قدردانی از پیگیری نماینده خلخال و کوثر در مجلس برای تکمیل این محور ارتباطی افزود: اخیراً جلسه ای در کمیسیون اقتصادی با حضور مسؤلان کشوری برگزار شد تا با همراهی استانهای گیلان و زنجان راه ارتباطی ماسوله – ماجولان و کلور – درام از هر ۲ طرف استانهای همسایه اجرایی و عملیاتی شود.
وی بیان نمود: شرکت زیرساخت باید به صورت یکپارچه اجرای این پروژه ها را در استان اردبیل و استان زنجان و گیلان تولیت کند تا کار بدون توقف شکل اجرایی سریع به خود بگیرد.
عاملی در ادامه سخنان خود اظهار نمود: سال جاری مقرر است ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم از محل ماده ۵۶ و همراهی بانک عامل به راه ارتباطی کلور – درام اختصاص پیدا کند که در کنار اعتبارات ملی و استانی، تخصیص این منابع را در ۶ ماهه اول سال جاری پیگیر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با توافقی که با پیمانکار و سایر مسؤلان بخصوص راه و شهرسازی استان انجام دادیم، قرار شد تا آخر سال و حتی زودتر از موعد مقرر از این مسیر عبور دهیم تا مردم بتوانند از این محور ارتباطی تردد کنند.
استاندار اردبیل اظهار داشت: تلاش ما بر این خواهد بود تا موانع اعتباری پروژه را به سرعت برطرف نماییم و پیمانکار پروژه هم قول داده تا هر چه سریع تر قطعات مختلف این محور ارتباطی را که با معارض و رانش روبه روست حل و فصل کرده و زمینه تردد ایمن را برای ساکنان مناطق جنوب کشور مهیا کنند.