ثبت اراضی پردیس بمنظور مقابله با زمین خواری

زیپو کالا: وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک درصدد رفع مشکلات ثبتی اراضی شهر جدید پردیس است تا برخورد با زمین خواران تسهیل شود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، آخرین پیگیری های وزارت راه و شهرسازی درباب دستور رئیس جمهور در خصوص مقابله با زمین خواران پردیس حاکی از آنست که اکنون این وزارتخانه با هماهنگی سازمان ثبت درصدد رفع مشکلات ثبتی زمینهای شهر جدید پردیس و برخورد با زمین خواران است.
حسین معصوم ـ نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال با بیان این مطلب گفته است: گرفتن سند مالکیت واگذار شوندگان اراضی از اهم مسائل مدیران شهر جدید پردیس بوده و پیگیری این مساله جهت تسریع رفاه و رضایت شهروندان که از لحاظ قانونی مالک هستن، انجام می شود.
وی ضمن تشکر از دستگاه قضا و اهتمام ویژه ریاست قوه قضاییه در برخورد با مفاسد به خصوص زمین خواران بر پیگیری دستور رئیس جمهور بر این مهم اصرار کرد.
معصوم قبل تر اعلام نموده بود که یکی از مسائل عمده پردیس انجام معاملات غیرقانونی و انجام معاملات قولنامه ای با یک چندم قیمت است. همین طور فعالیت بنگاه های املاک بدون مجوز نیز از دیگر معضلات پردیس عنوان شده بود. بگفته معصوم، در پرونده هایی که در دست بررسی می باشد بالای ۱۰۰۰ هکتار اراضی در دست اقدام قضایی است.
بدین سبب گزارش، روز نهم فروردین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ـ رییس جمهور در بازدید از شهر جدید پردیس بر ضرورت برخورد با تخلفات حوزه زمین اصرار کرد و اظهار داشت که به حساب زمین خواران پردیس برسید. رئیسی اظهار نمود: جلوی زمین خواری با جدیت بایستید تا امکان توسعه پارک علم و فناوری و شهرک های صنعتی در این شهرستان وجود داشته باشد. رییس جمهور اضافه کرد: اجازه ندهید سوداگران زمین ها تصاحب و آنرا به ابزار سودجویی و کسب مال نامشروع تبدیل کنند.