بررسی پرونده در رابطه با نهاده های دامی در کمیسیون اصل نود

به گزارش زیپو کالا سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده در رابطه با نهاده های دامی در جلسه امروز این کمیسیون آگاهی داد و اظهار داشت: مسئولان گمرک، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز تحقیقات گزارش هایی را ارائه کردند، آنها به موضوع افزایش ذخایر راهبردی کشور همچون جو، کنجاله سویا و گندم نسبت به سال قبل اشاره داشتند که لازم است حفظ شود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات، اظهار داشت: در این نشست سیاست های کمیسیون اصل نود در خصوص اصلاح در زمینه حکمرانی و برنامه هایی که برای تحقق این سیاست تعبیه شده، تشریح و بر لزوم هم افزایی ظرفیت نظارتی کمیسیون با دیوان محاسبات تاکید شد.
خضریان اضافه کرد: در ادامه این جلسه ضمن مرور اقدامات نظارتی کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات در دوره یازدهم و اهمیت همکاری فیمابین، نسبت به برداشتن گام هایی در جهت اصلاح پروسه بررسی شکایات و نظارت ها در کنار مساله تفریغ بودجه بعنوان ماموریت ذاتی دیوان محاسبات برنامه ریزی شد تا با سرعت بخشیدن به امورات بتوان در زمینه نظارتی ایجاد هم افزایی کرد. همین طور قرار شد کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات پروژه های مشترکی در موضوعات مختلف مانند تولید دانش بنیان یا اصلاح ساختار بودجه انجام دهند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم به بررسی پرونده در رابطه با نهاده های دامی در ادامه نشست امروز اشاره نمود و اظهار داشت: مسئولان گمرک، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز تحقیقات برای این مساله در جلسه حاضر و گزارش هایی را ارائه کردند، همین طور از افزایش ذخایر راهبردی کشور همچون جو، کنجاله سویا و گندم نسبت به سال قبل خبر دادند که لازم است حفظ شود.
وی تصریح کرد: در مورد واردات کالاهای فاسد شدنی مانند دارو یا تجهیزات پزشکی و یا برخی کالاهای اساسی نیز قرار شد هماهنگی بیشتری بین دستگاه های ذی ربط برقرار شود، چونکه باتوجه به گرانی برخی کالاها و نرخ ارز، نگهداری آنها در گمرک لطمه هایی را خواهد داشت.
خضریان اشاره کرد: باتوجه به جمع بندی صورت گرفته قرار شد در مورد اتصال برخط سامانه بازارگاه به سامانه تجارت و گمرک، سقف زمانی از جانب گمرک مشخص و اعلام گردد. همین طور مرکز پژوهش های مجلس قرار شد اشکالاتی که در نحوه توزیع نهاده های دامی بین تولیدکنندگان هست را بررسی و به کمیسیون ارائه کند.

منبع: