مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران اعلام كرد؛ توزیع ۲۰۰ هزار تن برنج و شکر برای ماه مبارک رمضان

به گزارش زیپو کالا مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی و ۱۰۰ هزار تن شکر در ماه مبارک رمضان سال جاری برای ثبات قیمت ها و حفظ آرامش بازار در سطح کشور عرضه می شود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد در نامه ای به استانداران سراسر کشور اعلام نمود: در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ باردیگر ۱۰۰ هزار تن برنج از انواع هندی و پاکستانی و ۱۰۰ هزار تن شکر سفید برای مصرف خانوارها و صنف و صنعت از محل ذخایر راهبردی، متناسب با موجودی انبارها بمنظور عرضه در سطح کشور تخصیص و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استانها قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: برنج هندی ۱۱۲۱ در بسته بندی های ۱۰ کیلویی و به قیمت هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کنندگان، برنج پاکستانی در بسته بندی های ۱۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی در بسته بندی های ۱۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کشور عرضه می شود.
راد اضافه کرد: شکر سفید نیز در بسته بندی های مختلف و با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار کارگروه تنظیم بازار استانها قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه تعیین شیوه، شبکه و مباشرین توزیع کالاهای تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار استانها است، اشاره کرد: این کالاها بوسیله شبکه های منتخب شامل فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا و میادین میوه و تره بار در سطح کشور توزیع می شود.
مدیرعامل شرکت تجاری دولتی ایران در این نامه گفت: ادارات کل غله و خدمات تجاری استانها، وظیفه تامین و تدارک برنج و شکر تنظیم بازار تخصیصی را بر عهده خواهند داشت.
وی اظهار داشت: تخصیص برنج مربوط به استانهای تولیدکننده برنج شامل گیلان و مازندران با درخواست رئیس کارگروه تنظیم بازار استان انجام می شود.
راد اضافه کرد: سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بازرسان سازمان های جهاد کشاورزی استان، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر روند توزیع و رعایت قیمت فروش کالاهای یاد شده، اقدام و در صورت بروز تخلف، اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع انجام دهند.

منبع: