با اهمیت ترین اولویتهای بانک ملی در سال ۱۴۰۱ از زبان فرزین

مدیرعامل بانک ملی ضمن تبیین سیاستهای جدید برای اداره این بانک، اشتغالزایی، کمک به افزایش تولید کشور، ایجاد ۱۴۰۱ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی و تامین مالی تخصصی گسترده برای مشتریان و آحاد مردم در قالب بانکداری جامع را از مهم ترین اهداف و اولویت های بانک امسال برشمرد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از بانک ملی ایران، محمد رضا فرزین در دیدار نوروزی با اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» از طرف مقام معظم رهبری اظهار نمود: یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی پیش روی بانک در امسال، تکمیل سبد خدمات مالی و ارائه محصولات جدید و نوین با هدف تامین نیازهای مالی بنگاه های اقتصادی و افزایش رضایت مشتریان در امتداد خلق تعالی ارزش است.
وی در این دیدار ضمن قدردانی از کوشش های همکاران ارزش آفرین بانک ملی ایران در تحقق اهداف سال ۱۴۰۰، رویکرد اصلی بانک امسال را رسیدن به سودآوری، تقویت نظارت ها، مدیریت هزینه ها، کاهش نرخ تمام شده پول، استفاده از ظرفیت های داخلی و حرکت در راه پشتیبانی از کالای ایرانی در امتداد تحقق منویات مقام معظم رهبر اعلام نمود و اظهار داشت: اگر از تولید ملی حمایت شود سرمایه گذاری رونق می گیرد و مسئله اصلی کشور که اقتصاد و معیشت مردم است روبه بهبود می رود و شاهد کاهش بیکاری خواهیم بود.
مدیرعامل بانک ملی ایران تامین مالی تخصصی گسترده را در رونق تولید و رضایت مردم موثر دانست و اظهار داشت: به دنبال این امر کارهای تولیدی گسترش پیدا می کند که گامی عملی و مهم در پشتیبانی از شعار سال است.
فرزین اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم بانک ملی ایران امسال پشتیبانی از خلق ۱۴۰۱ کسب وکار مولد و اشتغالزا در کشور است که این کار برمبنای آمایش سرزمینی و مزیت های هر منطقه از کشور صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه حوزه ارزی نقطه قوت بانک ملی ایران است و باید تقویت شود، اشاره کرد: باتوجه به سند بودجه امسال کشور و به خاطر وجود شبکه خارجی بسیار عالی و تعدد شعب ارزی داخل کشور، بانک ملی ایران می تواند در بخش ارزی، برای کشور و دولت ارزش آفرین باشد.
ایشان سپس با اشاره به اینکه بانک ملی ایران با ظرفیت های موجود خود آمادگی کامل برای حمایت ویژه از فعالان بخش فناوری اطلاعات کشور دارد، اظهار داشت: با تخصصی شدن شعب بانک امسال و تخصیص شعبی به امور شرکت های دانش بنیان، سبد خدمات اعتباری بانک و تامین مالی زنجیره ای را با اولویت پشتیبانی از فعالان فناوری نظیر شرکتها و کسب و کارهای دانش بیان و استارتاپ ها به سمت تولید هدایت خواهیم کرد.
فرزین همین طور با اشاره به اینکه بانک ملی ایران با تقویت بانکداری شرکتی، کمک رسان بنگاه های تولیدی است، اظهار نمود: بنگاه ها در همه نقاط کشور باید از خدمات مالی و مشاوره ای بانک ملی ایران بهره مند شده تا به تقویت اقتصاد کشور کمک کنند.
وی با اعلان اینکه با پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان به توسعه و پیشرفت کشور کمک خواهد شد، اشاره کرد: نگاه بانک ملی ایران، پشتیبانی از اقتصادیست که با علم همراه باشد.
مدیر عامل بانک ملی ایران اضافه کرد: خوشبختانه کسب وکارها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات امروز نمود واقعی تولید و توسعه هستند و در بانک این کسب وکار ها را (فین تک ها و لندتک ها) با تعیین خط مشی و تدوین مقررات و قوانین جدید اعتباری تا رسیدن به تحقق اهداف شان حمایت خواهیم کرد.
فرزین همین طور برنامه ریزی را از محورهای اساسی تحول در هر سازمان خواند و با اشاره به اینکه همه بخش های بانک باید دارای برنامه مبتنی بر پروژه باشند، اظهار داشت: همه حوزه های بانک از این پس برنامه مصوب خواهند داشت و باید درباره روش و میزان اجرای آنها پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: برنامه محوری باید در همه بخش های بانک، از صف و ستاد جریان پیدا کند و حتی شرکت های زیرمجموعه بانک نیز علاوه بر اینکه باید پاسخگوی هیات مدیره خود باشند، باید درباره عملکرد خود به بانک نیز پاسخ دهند.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه خروج از بنگاهداری و تعیین تکلیف اموال مازاد، راهبرد اساسی بانک امسال است، اظهار داشت: خروج بانک ملی ایران از بنگاه داری با جدیت و برنامه ریزی دنبال می شود و امسال بانک با نظارت کامل، بنگاه های خودرا به تدریج و بر طبق صلاحیت واگذار خواهدنمود.
وی اظهار نمود: سیاست بانک ملی ایران شرکت داری نیست، بلکه خلق بنگاه و واگذاری آن به بخش خصوصی چابک و توانمند است.
فرزین با تاکید بر توسعه بانک کارگشایی اظهار داشت: بانک ملی ایران وظیفه مهمی در تامین مالی اقشار ضعیف جامعه دارد و در این راستا لازم است با تغییر ساختار در بانک کارگشایی، این نقش حمایتی توسعه یابد.
وی افزود: اعتبار سنجی با اهمیت ترین وظیفه یک بانک در پایش بهینه منابع است، بدین سبب در امتداد تقویت اعتبار سنجی در بانک ملی ایران، اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت.
او با با اشاره به اینکه امسال آزمون استخدامی برای جذب نیرو برگزار می شود اظهار داشت: باتوجه به اهمیت تعالی ارزش باید اجازه داده شود تا همه در بانک این احساس را داشته باشند که می توانند برمبنای شایستگی های حرفه ای شان ارتقا یابند.
وی همین طور رسیدگی به امور رفاهی کارکنان و تامین نیازهای آنها در حد توان بانک را از دیگر دستورکارهای سال جاری بانک دانست و اشاره کرد: رضایت کارکنان باید تا حد امکان جلب شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران به لزوم ارائه آموزش های به روز و حرفه ای برای کارکنان و مدیران بانک نیز اشاره نمود و با اشاره به اینکه آموزش باید مستمر باشد، اظهار نمود: تخصص های جدید و فرایندهای روز در رابطه با بانکداری باید بطور پیوسته به همه کارکنان ارائه شود.
وی همین طور با اشاره به اهمیت نقش شعب در توسعه و تحقق اهداف بانک، به پشتیبانی فراگیر نیروهای ستادی در یاری رساندن به شعب اصرار کرد و اظهار داشت: امسال متناسب با ظرفیت های منطقه، خدمات مشاوره مالی به مشتریان در شعب ارائه خواهد شد.
فرزین همین طور از عزم راسخ هیات مدیره بانک برای تحقق برنامه های تدوین شده بر طبق بودجه عملیاتی مورد نظر بانک آگاهی داد و اظهار داشت: سال جاری سالی سرنوشت ساز است که این مهم با سخت کوشی همکاران ستاد و شعب محقق خواهد شد.
وی با اعلان اینکه انتظار داریم همکاران تلاش کنند مطابق برنامه به اهداف و سیاست های ابلاغی دست یابیم، اشاره کرد: ظرفیت و پتانسیل بانک ملی ایران در هیچ بانک دیگری دیده نمی گردد و بدین جهت انتظار بیشتری از همکاران می رود.