رئیس سازمان چای كشور خبر داد؛ قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزوده شد

رییس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، اظهار داشت: قیمت خرید برگ سبز چای درجه یک ۳۷.۵ و درجه دو نیز ۴۸ درصد در مقایسه با سال قبل بالا رفته است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، حبیب جهانساز ظهر چهارشنبه در گفتگو با رسانه ها با اشاره به تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، اظهار نمود: جلسه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات کشاورزی برگزار و قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای برای سال زراعی جاری مشخص و اعلام گردید.
وی با اعلان اینکه در مقایسه با سال قبل در حوزه خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک شاهد رشد ۳۷.۵ درصدی هستیم، اظهار داشت: برگ سبز درجه یک امسال ۹ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می شود.
رئیس سازمان چای کشور در ادامه با اشاره به رشد ۴۸ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه دو، اضافه کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای دو به ۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.
وی به تعیین سهمیه دولت و کارخانجات چایسازی برای سال زراعی امسال نیز اشاره و افزود: برای امسال سهم دولت از نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای ۲۵ درصد و کارخانجات چایسازی ۷۵ درصد تعیین شده است.
جهانساز با اشاره به قیمت مناسب تعیین شده برای خرید تضمینی برگ سبز چای، اشاره کرد: در دو سال اخیر هر ساله ۴۵ تا ۵۰ درصد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای بالا رفته است.