وزیر راه و شهرسازی: شهرک های مسکونی در کنار شهرک های صنعتی راه اندازی می شود

به گزارش زیپو کالا رئیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران اعلام نمود: سیاست وزارت راه و شهرسازی در ایجاد شهرهای جدید این است که شهرک های مسکونی در کنار شهرک های صنعتی ایجاد شود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در بیست ویکمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران امسال (۱۴۰۰) ضمن بررسی موضوعات در ارتباط با نشست و تصمیم گیری در مورد هریک از دستور جلسات به همراه اعضای اصلی شورا، اظهار داشت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اساساً سیاست بر آن است تا کنار شهرک های صنعتی، شهرک های مسکونی برای کارگران، مهندسان و دیگر اقشار ایجاد شود.
وزیر راه و شهرسازی با تکیه بر این که سیاست وزارت خانه این است که در کنار صنعت و محل کار، شهرک های مسکونی ایجاد شود، توضیح داد: در مکران، در تیس و در سایر شهرهای جدیدی که ایجاد خواهند شد ایجاد شهرک های مسکونی در کنار شهرک های صنعتی در دستور کار خواهد بود.
عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: بعنوان نمونه در طرح نهضت ملی مسکن برای ساکنان شهر تهران شهر ایوانکی استان سمنان که مراکز صنایع است برنامه ریزی شد که در آن شهر، اراضی به شکل ویلایی واگذار می شود. این کار با این هدف انجام شده است تا تردد کارکنان صنایع ساکن در شهر تهران محدود شود و کارکنان صنایع در نزدیکی محل کار خود ساکن شوند.

منبع: