تکیه باردیگر دلار به تاج و تخت خود امکان پذیر است؟

زیپو کالا: دلار آمریکا بعد از ایجاد اشتغال بیش از اندازه انتظار بزرگ ترین اقتصاد جهان، از پایین ترین سطح دو هفته ای خود صعود کرد و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سیاستگذاری ماه مارس را افزایش داد. شاخص دلار که معیاری برای سنجش ارزش آن در مقابل ۶ ارز اصلی است، بعد از سقوط به پایین ترین سطح دو هفته ای ۹۵.۱۳ در اوایل بحبوحه افزایش مجدد یورو، ۰.۱ درصد افزوده شد و به ۹۵.۴۴ رسید.
به گزارش زیپو کالا به نقل از رویترز، داده ها نشان میدهد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه گذشته ۴۶۷ هزار شغل به وجود آورده است. اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند که در ژانویه ۱۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد، البته برآوردها از کاهش ۴۰۰ هزار تا افزایش ۳۸۵ هزار شغل متغیر بود.
فعالان بازار باتوجه به گزارش کاهش حقوق و دستمزد شرکت ای دی پی، برای کاهش های بیشتر آماده می شوند و تاثیر سویه اُمیکرون را علت این کاهش می دانند. دلار همچنان ۱.۸ درصد در هفته کاهش داشت که سرعت بالاتری برای کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۰ تا حالا داشته است.
میانگین درآمد ساعتی که معیاری برای تورم دستمزد است در ماه گذشته ۰.۷ درصد و نسبت به سال قبل ۵.۷ درصد افزایش پیدا کرد. بازدهی دو ساله و پنج ساله ایالات متحده که منعکس کننده انتظارات نرخ بهره است، به ۱.۲۹ درصد افزوده شد که بالاترین رقم از اواخر فوریه ۲۰۲۰ است.
یورو همچنان بالاست و ۰.۱ درصد افزوده شد و به ۱.۱۴ دلار رسید و این شاخص در هفته ۱.۷ درصد افزایش داشت و به سبب افزایش ارزش دلار بعد از گزارش اشتغال ایالات متحده متوقف گردید. همچنین، انگلیس نرخ بهره را ۰.۵ درصد افزایش داد که نخستین افزایش متوالی توسط بانک مرکزی از سال ۲۰۰۴ است اما پوند ۰.۵ درصد کم شد و به ۱.۳۵۳۶ دلار رسید.

منبع: