پاداش مشترکان کم مصرف ۵ برابر شد

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: تشویقی مشترکان کم مصرف از ۵ هزار تومان به ازای هر ۱۰۰ کیلو وات ساعت به ۲۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تغییر در نظام تشویقی تعرفه گذاری برق خانگی گفت: برمبنای نظام پیشین تعرفه گذاری برق اگر یک مشترک خانگی میزان مصرف برق خودرا در چهار ماه گرم سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش می داد، متناسب با کاهش و نرخ پله اول که عدد ۵۰ تومان برای هر کیلووات ساعت بود، مشمول دریافت پاداش می شدند.
سخنگوی صنعت برق در تشریح افزایش قابل توجه پاداش ها در نظام تعرفه گذاری جدید اظهار داشت: برمبنای نظام جدید تعرفه گذاری برق که از شروع بهمن ماه اجرا شده است، ملاک عمل برای تعیین نرخ پاداش، هزینه های تمام شده برق هست با احتساب متوسط هزینه سوخت نیروگاهی، تبدیل انرژی و هزینه توزیع در ۲ سال قبل معادل ۲۵۰ تومان برای هر کیلووات تعیین شده و به عبارت دیگر، نرخ تشویقی ها ۵ برابر شده است.
پاداش مشترکان کم مصرف ۵ برابر شد
وی توضیح داد: در گذشته اگر مشترکی برای ۱۰۰ کیلووات ساعت ساعت ۵ هزار تومان تشویقی دریافت می کرد، این عدد هم اکنون برای زمان های غیر اوج بار به ۲۵ هزار تومان می رسد.
رجبی مشهدی با اعلان اینکه میزان نرخ پاداش برای صرفه جویی در زمان اوج بار ۲ برابر می شود اظهار داشت: اگر مشترک میزان صرفه جویی خودرا در زمان اوج بار قرار دهد، ۲ برابر نرخ بیان شده برای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت خواهدنمود و نسبت به نظام قبلی تعرفه گذاری با افزایش ۱۰ برابر پاداش ها مواجه هستیم.