سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری كرمان: کرمان از اختلاف طبقاتی میان شمال و جنوب رنج می برد

کرمان سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به ضرورت ایجاد توازن در استان اظهار داشت: استان کرمان از اختلاف طبقاتی میان شمال و جنوب رنج می برد.
حسین مهرابی در مراسم معارفه صادق سلطانی نژاد بعنوان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان بیان کرد: آقای شهسواری در وضعیت پر تلاطمی قبول مسئولیت کرد اما توانست آرامش را به مجموعه برگرداند.
وی ادامه داد: مراکز و کارگروه های بسیاری مهمی زیرمجموعه اداره امور اقتصاد و دارایی هستند که همچون آنها می توان به کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اقتصاد مقاومتی، شورای هماهنگی بانکها و غیره اشاره نمود.
مهرابی با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: اجرای این تبصره جنبه های مثبت و منفی خودش را دارد اما تحت پوشش قراردادن بانکها از نکات مثبت آن است؛ در مراکز شرق، جنوب و شمال غربی استان واحدهایی برای اجرای این تبصره مستقر کردیم.
وی اشاره کرد: نسبت مصارف به منابع استان کرمان خصوصاً در بانکهای خصوصی بسیار پایین است که پایین بودن آن موجب کاهش میانگین کل هم شده است؛ این مساله فرار سرمایه از استان شمرده می شود.
مهرابی تاکید کرد: جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذار خارجی در استان کرمان توجه ویژه می طلبد؛ همین طور درباب عملیاتی کردن پنجره واحد الکترونیک هم اقدامات خوبی انجام شده است.