بیانیه بیست وچهارمین نشست وزارتی اوپک پلاس

زیپو کالا: بیانیه بیست وچهارمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس بر اهمیت ادامه تلاش ها برای حفظ توازن بازار نفت تاکید کرد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بیست و چهارمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک امروز (سه شنبه، ۱۴ دی ماه) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.
پس از جمع بندی رسمی بیست و سومین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک (ONOMM) که به صورت ویدئو کنفرانس در روز دوم دسامبر ۲۰۲۱ (۱۱ آذرماه) برگزار شد و با عنایت به بنیان های کنونی بازار نفت و اجماع در مورد چشم انداز آن، کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیر اوپک بر موارد زیر تاکید کردند:
۱. تصمیم دهمین نشست وزیران کشورهای عضو و غیر عضو اوپک (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) که بعد از آن در نشست های بعدی همچون در نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس (۱۸ ژوئیه ۲۰۲۱) هم تأیید شده بود، مورد تاکید قرار گرفت.
۲. برنامه تسهیل توافق کاهش تولید و سازوکار تعدیل ماهانه تولید (که در نوزدهمین نشست وزیران اوپک پلاس تصویب شده بود) باردیگر تأیید و بر مبنای آن مقرر شد مجموع عرضه ماهانه اوپک پلاس در فوریه ۲۰۲۲ هم ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.
۳. بر اهمیت حیاتی پایبندی کامل به سهمیه تولید اعضا و سازوکار جبران تخطی ها باردیگر تاکید و فرصت ایجادشده برای جبران تخطی ها تا آخر ژوئن ۲۰۲۱ تمدید گردید. کشورهای خاطی باید برنامه های جبرانی خویش را بر مبنای بیانیه پانزدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک عرضه کنند.
۴. در انتها مقرر شد بیست و پنجمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک (اوپک پلاس) دوم فوریه ۲۰۲۲ (۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰) برگزار گردد.

منبع: