توسط محققان كشور انجام شد؛ حاصلخیز کردن خاک با پسماند آلی

پژوهشگران کشور با بهره گیری از پسماندهای آلی، مواد پروتئینی فراسودمند برای ماهیان آکواریومی و پرندگان زینتی تولید کردند که قابلیت جذب بالایی دارد.
مسلم پور ابراهیم، مسؤول بخش تحقیق و توسعه یکی از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه گیلان در گفت و گو با ایسنا، تمرکز فعالیت این شرکت را محیط زیست عنوان نمود و اظهار داشت: در این شرکت ما با بازیافت پسماندهای آلی یکسری از مواد با ارزش افزوده بالا برای بخش کشاورزی و همین طور تغذیه آبزیان و حیوانات تولید می نماییم.
وی کود حاصلخیز کننده خاک و پروتئین های مورد استفاده برای ماهیان آکواریومی، پت ها و پرندگان زینتی را همچون محصولات تولید شده در این شرکت نام برد و اظهار نمود: همین طور یکسری مواد و فرآورده هایی در زمینه های آرایشی و بهداشتی تولید کردیم. اینها محصولاتی هستند که وارداتی بوده و ما موفق شدیم این فرآورده ها را بومی سازی نماییم.
پور ابراهیم، اشاره کرد: خیلی از تولیدکنندگان با مشکلات مواد اولیه این نوع محصولات مواجهند که دستاوردهای این شرکت می تواند قسمتی از نیازهای آنها را برطرف کند.
این محقق با اشاره به مزایای رقابتی محصولات این شرکت، اشاره کرد: پروتئین تولیدشده در این شرکت قابلیت جذب بسیار بالایی دارد و می تواند برای حیواناتی چون پرندگان زینتی و ماهیان آکواریوم و همین طور پت ها سودمند باشد.