وزیر نیرو خبر داد؛ تأمین مالی سد معشوره با روش های مختلف

به گزارش زیپو کالا وزیر نیرو با تکیه بر این که روش های مختلفی را برای تأمین مالی سد معشوره در نظر گرفته ایم، اظهار داشت: ان شاالله با مصوبه سفر استانی بتوانیم به اجرای این سد سرعت بدهیم.

علی اکبر محرابیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سد «معشوره» همچون سدهای مهم استان است که مطالعات این سد نزدیک به ۱۷ تا ۱۸ سال پیش آغاز شد و با تکمیل مطالعات در سال ۹۲ عملیات اجرایی آن شروع شده است؛ عنوان کرد: متأسفانه طی هشت سال قبل کمتر از ۱۰ درصد این سد پیشرفت داشته است.
وی بیان داشت: تونل انحراف سد راه اندازی شده و پیشرفت کار فوق العاده کند بوده است.
وزیر نیرو با تکیه بر این که در مسافرت آیت الله رئیسی، تصمیمی که گرفته شد این بود که طرح های نیمه تمام و طرح هایی که اجرای آن با رکود مواجه بود را سرعت بدهیم؛ اظهار داشت: برای تأمین مالی این سد مطالعه کردیم چون که احتیاج به تأمین مالی قابل توجهی دارد.
محرابیان افزود: روش های مختلفی را برای تأمین مالی سد در نظر گرفته ایم و ان شاالله با مصوبه سفر استانی بتوانیم به اجرای این سد سرعت بدهیم.
وی با تکیه بر این که هدف از اجرای این سد کنترل و تخصیص آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی در سقف تخصیص استان است، اظهار داشت: این سد در ایجاد اشتغال، رونق و کنترل سیلاب بسیار مؤثر خواهد بود.

منبع: