معاون وزیر صمت اعلام كرد؛ رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو

به گزارش زیپو کالا معاون وزیر صمت از پیشبینی رشد حدود ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال آینده اطلاع داد و اظهار داشت: قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم و بر مبنای تعرفه باید کنترل صورت بگیرد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما از پیشبینی رشد حدود ۵۰ درصدی تولید خودرو کشور در سال آینده اطلاع داد و اظهار داشت: خودروسازان بخش خصوصی درحال کوشش برای افزایش عرضه هستند. خودروسازان انواع و اقسام شرایط و لیزینگ را مطرح می کنند.
معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه ضمن اشاره به این که سال ۹۰ یک میلیون و ۴۲۰ هزار خودروی سواری تولید کردیم، اضافه کرد: بیشترین واردات خودرو در ارتباط با سال ۹۳ می شود. ۱۰۳ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۳ وارد کشور شده و در سال ۹۶ حدوداً ۷۰ هزار دستگاه وارد شده است.
وی ضمن اشاره به این که در سال ۱۳۹۶، یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و به بازار ارائه شد، اظهار داشت: در آن سال هزار دستگاه وارد شده بود و حداکثر تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه اعلام گردید.
معاون امور صنایع وزارت صمت ضمن اشاره به این که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تقاضای موثر در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: تولید یک میلیون دستگاه خودرو برای سال جاری پیشبینی شده است که برای سال آینده رشد حدود ۵۰ درصدی را پیشبینی می نماییم.
صادقی نیارکی افزود: اگر قیمت خودرو قیمت واقعی باشد، بسیاری از تقاضاها امکان دارد وجود نداشته باشد ولی اگر تقاضا را یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در نظر بگیریم باید ببینیم که چه میزان می توانیم صادر و چه میزان تولید نماییم.
معاون امور صنایع وزارت صمت همینطور اظهار داشت: تقاضای موثر عددی است که باید به صورت کارشناسی شده و موثر مطرح شود، قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم و مانند تمام کالاهایی که قانون واردات و صادرات داریم، بر مبنای تعرفه باید کنترل صورت بگیرد.

منبع: