دستیار ویژه وزیر امور خارجه: ایران ۶۵۷میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشت

به گزارش زیپو کالا دستیار ویژه وزیر امور خارجه با اعلان اینکه سال قبل ایران ۶۵۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته است، اظهار داشت: وزارت خارجه با دیپلماسی اقتصادی به دنبال افزایش این شاخص است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، عبدالله سهرابی بامداد پنجشنبه در مراسم شروع به کار هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان به میزبانی سالن همایش های دانشگاه دامغان با اعلان اینکه وزارت خارجه در ارتقای فاکتورهای اقتصادی به ویژه صادرات نقش بی بدیل دارد، بیان کرد: با اعمال سیاست های اقتصادی در عرصه خارجی می توانیم در زمینه تقویت اقتصاد کشور موفق عمل کرده و بر مشکلات و دشمنانمان فائق بیاییم.
وی با اعلان اینکه با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و دبیر دولت سیزدهم برنامه های خوبی در حوزه اقتصاد به ویژه مراودات اقتصادی با کشورهای منطقه در دست اجرا است، اضافه کرد: شهرستان هایی مانند دامغان که ظرفیت صادرات غیرنفتی را در حوزه پسته دارند در تحقق اهداف اقتصادی و صادرات غیرنفتی کشورمان نقشی حیاتی دارند.
امکانات و ظرفیت ها برای مساعدت با رشد اقتصادی کشور به کارگیری شود
دستیار ویژه وزیر امور خارجه با اعلان اینکه نقش دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه در ارتقای سهم ایران از صادرات غیرنفتی را نمی توان نادیده گرفت، اظهار داشت: باید از همه امکانات و ظرفیت ها برای مساعدت با رشد اقتصادی کشور بهره برد که این سیاست در وزارت خارجه نیز لحاظ شده است.
سهرابی با اعلان اینکه پسته در حقیقت نماد و سمبل شکوفایی صادرات غیرنفتی کشور شمرده می شود، اظهار داشت: این محصول راهبردی نقش حساسی در ارتقای میزان صادرات غیرنفتی کشورمان دارد اما از طرف دیگر باید اذعان داشت که ۵۶ درصد از صادرات پسته دنیا در اختیار آمریکا است و پس باید تلاش نماییم تا در این بازار گسترده رقیب خوبی برای کشورهای تولیدکننده و سردمداران اقتصاد این حوزه باشیم.
وی با اعلان اینکه ایران اسلامی سال قبل توانسته ۶۵۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشد و این یعنی توان و ظرفیت های خوبی در کشورمان وجود دارد که می بایست آنها را تقویت کرد، اضافه کرد: استفاده از شرکت های دانش بنیان برای ارتقای کیفی و کمی تولید و همین طور کاهش هزینه تولید می تواند یک راهبرد مهم در زمینه صادرات غیرنفتی باشد.

منبع: