مدیر عامل شركت مخابرات استان قم: پوشش ارتباطی حدود ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار

قم مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در ادامه ارائه بیش از ۷۰۰ سرویس اینترنت به مدارس و مراکز آموزشی شهری و روستایی و اتصال بیش از ۸۰ مرکز آموزشی به فیبرنوری، سرعت بخشی در ارائه کلیه خدمات و خدمات ارتباطی به ارگان های درگیر کرونا، بازسازی تعدادی از شبکه های ارتباطی و پوشش ارتباطی حدود ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار از دیگر اقدامات معرفی نمود.

محمد حاج عینی مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در حاشیه جلسه خبری که با حضور مهندس مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بصورت ویدئو کنفرانسی در سالن کنفرانس مخابرات استان قم برگزار شد، زیر ساخت گسترده فیبرنوری و شبکه انتقال، دارا بودن سهم غالب بازار باند پهن ثابت و سیار، کیفیت مطلوب شبکه دیتا و سیار، دارا بودن ضریب نفوذ بالای تلفن ثابت و دیتا و همراه، وضعیت مطلوب پشتیبانی خدمات و رضایتمندی، پرسنل سخت کوش و بهره گیری مستمر از مدلهای کیفیت را از نقاط قوت مخابرات منطقه قم دانست.

وی درباب اقدامات و پروژهای مخابرات استان عنوان کرد: اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری خانگی و تجاری و ایجاد امکانات دسترسی برای حدود ۵۳۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری، توسعه و راه اندازی حدود ۱۷۰۰۰ پورت پر سرعت VDSL جهت بهره مندی همشهریان از اینترنت باکیفیت و پرسرعت و ارتقاء سطح پهنای باند ورودی استان جهت تسریع و تسهیل دسترسی به شبکه اینترنت در روزهای کرونا و همین طور برنامه ریزی و اهتمام نسبت به بهبود تجربه مشتریان و کاهش مدت زمان دایری و پشتیبانی کلیه خدمات مخابراتی اقداماتی است که انجام شده است.

حاج عینی در ادامه ارائه بیش از ۷۰۰ سرویس اینترنت به مدارس و مراکز آموزشی شهری و روستایی و اتصال بیش از ۸۰ مرکز آموزشی به فیبرنوری، سرعت بخشی در ارائه کلیه خدمات و خدمات ارتباطی به ارگان های درگیر کرونا، بازسازی تعدادی از شبکه های ارتباطی و پوشش ارتباطی حدود ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار از دیگر اقدامات معرفی نمود.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم درباب وضعیت ارتباطات نقاط روستایی اشاره کرد: ۱۷۹ روستا دارای تلفن ثابت، ۱۶۱ روستا دارای اینترنت ثابت، ۱۰۲ روستا دارای فیبر نوری و ۲۵۱ روستا دارای تلفن همراه هستند.

حاج عینی کسب رتبه نخست در پوشش جمعیتی تلفن همراه، بهینه سازی شبکه سیار و ارزیابی شبکه تلفن ثابت و دیتا در سطح کشور و کسب رتبه دوم در ارائه سرویس VDSL در سطح کشور را از دستاوردها و افتخارات مخابرات استان عنوان نمود.

وی در ادامه یادآورشد: برخورداری از کیفیت بالای شبکه اینترنت و وضعیت مطلوب فاکتورهای کیفی شبکه، برخورداری از ضریب نفوذ بالای تلفن ثابت و VDSL نسبت به متوسط کشوری و همین طور کیفیت بالای پاسخگویی و پشتیبانی خدمات نسبت به متوسط کشوری از دیگر افتخارات مخابرات استان است.

حاج عینی در آخر اظهار داشت: بروز سرقت های مستمر تجهیزات مخابراتی و لزوم همکاری بیشتر ارگان های مرتبط در امتداد کاهش خسارات و تسریع در برخورد با عاملان یکی از اشکالات مخابرات استان است.