نماینده دامغان تاكید كرد؛ استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در ارتقای تولید مرغ گوشتی

به گزارش زیپو کالا نماینده دامغان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها راهی برای ارتقای تولید مرغ گوشتی در کشور است، اظهار داشت: هوشمند سازی مرغداری ها بزودی در کمیسیون کشاورزی مطرح می شود.

علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به طرح هوشمند سازی مرغداری های کشور بیان نمود: این طرح توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان مطرح در سطح کشور عرضه شده و در صورت اجرای آن میزان تلفات مرغداری ها تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد که در زمینه پشتیبانی از تولید نقشی حیاتی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه با اجرای هوشمند سازی مرغداری های کشور می توانیم شاهد کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت هم باشیم، اضافه کرد: این طرح سبب می شود تا هر مرغ ۲۰۰ گرم وزن بیشتری هم داشته باشد.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه طرح هوشمند سازی مرغداری ها برای پیگیری و تصویب به کمیسیون عرضه می شود، تصریح کرد: نمایندگان این طرح را برای تصویب احتمالی بررسی خواهند کرد.
علیزاده برمی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در ارتقای تولید مرغ گوشتی نقشی حیاتی دارد، اضافه کرد: ایران اسلامی مملو از جوانان دارای قابلیت های علمی است که باید بتوانیم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی از این ظرفیت ها استفاده بهینه نماییم.
وی با اشاره به اینکه اگر این هوشمندسازی اجرا شود هزاران میلیارد تومان به نفع کشاورزی و مرغداری و در نهایت کشور خواهد بود، اضافه کرد: این طرح ها می توانند بهره وری را هم در زمینه تولید ارتقا بدهند.

منبع: