امام جمعه ساوه: چراغ هیچ واحد تولیدی نباید خاموش شود

به گزارش زیپو کالا امام جمعه ساوه اظهار داشت: شهرستان ساوه قطب صنعتی است و سیاست ما باید این باشد که چراغ هیچ واحد تولیدی خاموش نشود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه جدید ساوه با تکیه بر رعایت تقوا در خطبه های نماز جمع اظهار داشت: رفتار و کردار و انگیزه باید خدایی باشد چون که خداوند ناظر بر اعمال ما است و تمام اعمال ما را می بیند و می شنود پس عاقلانه و آگاهانه زندگی کنید. در این صورت تسلیم فتنه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نخواهید شد.
وی اضافه کرد: اخلاق مدار و مواظب اندیشه باشید چون که روز پیروزی ما است اگر تمام خوشی ها را از اول خلقت جمع شود قابل مقایسه با خوشی ظهور امام زمان نخواهد بود.
امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: امام جمعه بودن منصب و مقام نیست وظیفه من روحانی این است در گام نخست مسیر الهی حرکت کنم تا وقتی که من اهل عبودیت نباشم نمی توانم مردم به مسیر درست راهنمایی کنم.
ستون سیاسی دین مردم هستند
رحیمی اظهار داشت: دین اسلام دو ستون دارد ستون نخست دین، نماز است همه وظیفه داریم جامعه را نماز محور نماییم تا خانواده و جامعه رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد. اما قرآن نماز بدون ولایت معنا نخواهد داشت، پیوست قرآن و نماز ولایت است وقتی این دو با ولایت باشند ستون قوی خواهیم داشت.
حجت الاسلام رحیمی اظهار داشت: ستون سیاسی دین مردم هستند. در جامعه ای که مردمی پای کار داشته باشد ستون محکمی دارد، ازاین رو باید از همه ظرفیت ها برای حل گرفتاری مردم استفاده گردد.
وی اضافه کرد: ما باید زمین بخوریم ولی اجازه ندهیم مردم زمین بخورند باید بسوزیم اما مردم استوار باشند چون که مردم ولی نعمت هستند، ستون دوم سیاسی دین پول است اگر شخصی سرمایه دارد و از سرمایه خود برای رفاه مردم و اشتغال هزینه می کند باید حمایت و تکریم شود.
چراغ هیچ واحد تولیدی نباید خاموش شود
امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان ساوه قطب صنعتی است و وظیفه همه ما حمایت صنعت است. سیاست ما باید این باشد که چراغ هیچ واحد تولیدی خاموش نشود.
رحیمی اظهار داشت: سیاست من بعنوان امام جمعه ساوه وحدت است. نماز جمعه محور وحدت خواهد شد از دفتر نماز جمعه و ستاد نماز جمعه صدای وحدت شنیده خواهد شد. ما لیدر هیچ جناحی نخواهیم بود امام جمعه، امام جمعه جناح راست و چپ، اصلاح طلب و اصولگرا نخواهد بود.
چرخ زندگی و صنعت در سایه وحدت و همدلی است که به درستی می چرخید
وی اضافه کرد: امام جمعه به منزله پدر است امام جمعه برای همه است اجازه نخواهیم داد کسی پیش ما از کسی بدگویی کند اگر اختلافی در این شهرستان بوده باید امروز در این نماز جمعه فراموش شود در سایه وحدت و همدلی است که چرخ زندگی و صنعت به درستی خواهد چرخید.
امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: بنده خادم و برادر همه خواهم بود برادر خواهم بود اما اگر از خط قرمز که ولایت است بخواهند عبور کنند و نادیده بگیرند با این وجود اول اخلاقی برخورد خواهیم کرد اما اگر کسی پای کار نیامد خداحافظی خواهیم کرد.
رحیمی در انتها ضمن تشکر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و از لطف و استقبال مردم شهرستان ساوه تقدیر و تشکر کرد.
گفتنی است هفته گذشته حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه سابق ساوه بعد از ۶ سال از مردم ساوه خداحافظی کرد و حجت الاسلام جعفر رحیمی امروز برای نخستین بار خطیب جمعه ساوه بود.

منبع: